Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp med min deff

Postat av oshkar den 19 April 2009, 12:24
34 kommentarer · 354 träffar
Hejsan!

Jag är en kille på 18 år, 190 cm lång på ungefär 92 kg.

Jag tänkte börja träna nu för att minska kroppsfettet så mycket som möjligt och behålla muskulaturen, det vill säga deffa. Men haken är att jag inte har den blekaste aning om hur det ska gå till i praktiken. Jag vet att det handlar om att ligga på ett kaloriunderskott och att man ska äta mindre än man gör av med, det är ju självklart. Men jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med att utöva det i min vardag.

Jag hade tänkt mig nånting sånt här för en vanlig dag:

Går upp runt 06.00, dricker en kopp kaffe och går ut på en promenad i ungefär en timme, äter frukost bestående av havregrynsgröt och någon frukt.

Iväg till skolan runt 07.00-07.30

lektioner osv, klämmer in en timmes konditionsträning under dagen då jag hinner, på håltimmmar osv. Brukar bli löpning och rodd.

Äter lunch runt 11.00 - Det som bjuds på skolan, finns alltid massor med grönsaker och fibrer att käka, tallriksmodellen går att utöva ;p

Sen hem runt 14-15.00, tar en 30minuters promenad hem från bussen. (Jag bor lite avsides, därför jag far så tidigt till skolan)

Sen är det bara tidsfördriv på eftermiddagen, läxor etc.

Middag

bestående av? Det är här jag vill ha mycket hjälp.

På kvällarna tränar jag den koreanska kampsporten Taekwondo tre gånger i veckan (Tis,Tors,Sön), 19-21, 2 timmars hård konditions och styrketräning.

Men då undrar jag, vad ska man täcka upp resten av kvällarna med? Ett löpvarv runt spåret eller en cykeltur? Vad är det elementära för att tappa kroppsfett?

Jag tar givetvis en vilodag eller två, brukar bli på onsdagar eller lördagar.

Kom ihåg att jag vill tappa underhudsfett, vilka siffror som badrumsvågen visar är inte så relevant, magen ska bort dvs.

Borde jag klämma in en frukt som mellanmål också?

och JA, jag har sökt i forumet och läst som fan, men jag får det inte riktigt till att gå ihop för att passa mig.

Mycket tacksam för svar och kritik, jag vill ha hjälp, det är därför jag frågar :)

Onödiga kommentarer undanbedes.
Föregående tråd

34 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 34 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..