1
Påkörd av tåget
Postat av sjosse den 15 April 2009, 22:01
50 kommentarer · 314 träffar
Idag när jag skulle hem från skolan så åkte med bussen till södra med en polare som sprang direkt till perrongen för tåget kom precis då. 30 sek efter kommer jag ner och ser att tåget står jävligt långt bort , verkade konstigt så jag gick dit och kollade. På vägen mötter jag en gråtande tjej som pratade i tele och sa att nån hoppade framför tåget! Jag letar upp min polare och frågar om han såg det, men han hade kommit precis efter. Vi går fram genom en massa folk som samlats där, bland annat en som pratar i telefon (antagligen med larmcentralen) Sedan sätter han sej ner och pratar med han under tåget som tydligen lever! :O Han frågade faktiskt "Har du ont nånstans?" Men det hade han tydligen inte, (det var en buckla i fören på tåget) Hmm..
Jag och min polare snackade lite skit och såg massa brandmän, poliser och någon sjukvårdare komma. Helt plötsligt kommer den gråtande tjejen fram och knuffar undan alla och skriker till han under tåget : ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET ELLER!?
Fattade noll..
Vi visste att tågen inte skulle gå på ett tag så vi gick till pressbyrån. På vägen upp mötte vi ytterligare 10 brandmän :S Nu hade dom sammanlagt 3 bårar där nere! Herregud det var en person!
Komunicerar inte räddningskåren med varandra eller hade ingen något annat att göra ?
Aja tog tuben hem sen..
Någon som vet hur det gick för den överkörde?
Lite brist på respekt att stoppa upp pendeltågstraffiken sådär imo..
Jag och min polare snackade lite skit och såg massa brandmän, poliser och någon sjukvårdare komma. Helt plötsligt kommer den gråtande tjejen fram och knuffar undan alla och skriker till han under tåget : ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET ELLER!?
Fattade noll..
Vi visste att tågen inte skulle gå på ett tag så vi gick till pressbyrån. På vägen upp mötte vi ytterligare 10 brandmän :S Nu hade dom sammanlagt 3 bårar där nere! Herregud det var en person!
Komunicerar inte räddningskåren med varandra eller hade ingen något annat att göra ?
Aja tog tuben hem sen..
Någon som vet hur det gick för den överkörde?
Lite brist på respekt att stoppa upp pendeltågstraffiken sådär imo..
Hoppa framför tåget?
121 personer har röstat