Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Könsdebatten (Fråga/Er Synpunkt)

Postat av m101 den 15 April 2009, 17:37
9 kommentarer · 204 träffar
Läste just denna artikel;
http://www.e24.se/entreprenor/ artikel_1230825.e24

Och tyckte det var en vettig idé.
Sen läste jag rubriken och bytte ut "kvinnor" till "män" och frågade mig själv hur reaktionerna skulle låta.

Ifall "Sizbiz" istället hette "Brobiz" och hade en beskrivning som denna;

"För att få bli medlem och skriva avtal med Brobiz krävs att man är en företagande man som äger minst 50 procent av sitt företag. Man ska ha ett eget varumärke (produkter) eller koncept (tjänster och besöksmål). Man kan också vara huvudagent för ekologiska produkter i Sverige"

Hur tror ni att samhället skulle reagera?
Har könsdebatten gått för långt/Är Sverige jämställt?
Fånigt att reklamer får hacka på män, men ifall det är tvärtom anmäls dessa till DO dirrmode? (hittar inte källa, ifall ni inte håller med så kan ni ju bara skippa att svara)

Själv tror jag att "brobiz" skulle kritiseras sjukt mycket av diverse tidningar och 'grupper'.
Tycker könsdebatten har gått för långt eftersom jag tror det går ganska jämnt ut ifall man väger könens fördelar samt nackdelar emot varandra.
Lite uppenbart vad jag anser om 3. med tanke på hur jag uttryckte mig.

Ja, lite whajn topic, men ville väl bara veta om jag är den enda som tycker det känns lite som "Brobiz" skulle få sjukt mycket klagomål, medans "Sizbiz" får GO GO GO.
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..