Okej, så här ligger det till:
Jag opererade bort ett födelsemärke precis på överläppen i oktober förra året. Innan operationen sa dom att det inte skulle bli något ärr och att huden läker väldigt bra i ansiktet. I nuläget finns det ett ganska tydligt ärr som jag inte gillar direkt.
Jag undrar: var ska jag vända mig för eventuell ersättning/skadestånd? Är detta möjligt att få?
EDIT: Väcker den här tråden igen. Nu har det gått ett år drygt sedan jag opererades. så nu undrar jag var jag ska vända mig, till mottagningen där jag gjorde det eller till försäkringsbolaget direkt?
Diskussion: Har du någonsin opererat dig? Är du nöjd eller inte?
tack på förhand.
Är som sagt inte säker, men skulle tippa på det. Du kan ju alltid fråga dom, det skadar inte :)
Sålänge du har en försäkring så ska du få pengar för dina ärr
fick ett bamse R på kinden.... 3år senare så fick man ett brev där de stog att man får 21 500 svenska kronor.
WUB? :D
i september såga ja mig i handen med en motorsåg och försäkringsbolaget sa att jag skulle ta ett foto efter typ 1 år för dem skulle se hur de såg ut då :D:D, förhoppningsvis så får ja pengar för de :D
Simpelt, de vill tjäna pengar. (haha nu kan jag iofs ha fel, men kan inte tänka mig nått annat då det hade varit idiotiskt.)
Så om nått så får du la gå till stället du operera och prata med läkarna och isf kräva ersättning från dom.
Menar skadar du dig hemma och får operera dig och får ärr täcker din hemförsäkring det. Skadar du dig på jobbet som jag gjorde täcker den försäkringen det, i mitt fall AFA. Men kan inte se att det finns nått bolag som i praktiken ger bort sina pengar för folk som gör frivilliga operationer. Må hända vara nått statligt då isf de är inte så sparsamma.
OnT: Tror inte man kan få ersättning för frivilliga operationer. Som #31 sa. Försäkringsbolagen vill tjäna så mycket pengar som möjligt.
Alla som säger att du inte kan få pengar pga någonting är bara skitsnack, du får alltid pengar för ärr där du har opererat.
Jag hade en leverfläck som jag opererade bort, den fick jag 13,5k för. Blev visserligen ett 1 cm långt ärr i ansiktet.
Gör något sånt du också, så ska du se att du får pengar.
Jag opererade korsbandet och morsan och farsan hade som tur var tecknat en olycksfallsförsäkring när jag var liten, annars hade jag inte fått en cent.
Sen måste man väl alltid vänta ett år innan man kan kräva pengar, dels för att konstatera att skadan är permanent, så att t ex ärr inte försvinner av sig själv.
Det fick jag höra av Folksam iaf.
Sen var det ju lite synd om dig som fick pengarna i cent, jobbigt att växla. Hoppas att TS får i svenska kronor.
#38 Får fråga om jag har något sånt.