Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

halldens guide för att dygna!

Postat av GMO 0.1 den 14 April 2009, 05:23
77 kommentarer · 2 869 träffar
Hej FragBitare.

Är du en av de som har försökt "pulla en all-nighter" ? Anledningarna kan vara många; du har vänt dygnet efter ett lov/semester, du är uttråkad, du vill spela etc. Men du har misslyckats fatalt varje gång och somnat 05.00 och vaknat helt förstörd när du ska till skolan/jobbet?

Somnat i sängen när du kollat på film?

Somnat på tangentbordet?

Oroa er inte, läs min guide och lär dig dygna med stil.

Detta är sakerna ni behöver:

Kaffe

Kall dricka

Ett spel/film/tv-serie

Snus och/eller cigaretter (om du använder något av dessa)

Mat

Ett gott humör

Nu till de olika varianterna:

FILM/TV-SERIE-DYGNARN:

Denna är ganska svår att genomföra, eftersom man ofta lägger sig i sängen och kollar på film, eller sitter i soffan. Detta resulterar i att man får mer lust att sova.

Mitt första tips är att se filmer du inte sett förut, vilket håller intresset för handlingen uppe. Du ska även ta paus mellan varje film för att fixa mat och dricka och ta en cigg om du röker. Detta får tiden att gå.

Kaffe är det viktigaste här (i alla varianter, faktist), alt Jolt, RedBull etc. Tiden du ska dricka kaffe vid (detta gäller alla varianter) är mellan 02.00 och 03.00. Efter 3 brukar oftast tröttheten slå till och har du druckit kaffe innan förhindrar du detta. Men tänk på att om du är riktigt trött hjälper inte ens kaffe.

När det gäller TV-serier ska du helst kolla på komedi vilket håller humöret uppe, eller Prison Break som ger (åtminstone mig) adrenalin.

CS-DYGNARN:

Rekommenderas inte, om du inte råkar ha 4 polare vakna (inte så troligt på en vardag, då denna guide riktar in sig på att dygna på vardagar).

Publicservrar har en tendens att dö ut på nätterna så detta är inget bra val. Men som sagt, har du 4 kompisar vakna så kan du ju alltid leta pcw, finns alltid något motstånd. Leta mix annars.

Kaffe-regeln är likadan här.

DOTA-DYGNARN:

Det perfekta valet! På Garena är det för det mesta mycket folk inne på nätterna och du behöver inte polare för att spela. Ladda med skön musik, snus, läsk (och kaffe du-vet-vilken-tid).

Tiden går fort när du spelar DotA och vips så har natten gått.

WOW-DYGNARN:

Ett bra val. Har inte mycket erfarenhet inom WoW men vad jag vet så kan du farma, levla, raida, wahtever vilken tid som helst på dygnet.

Ladda precis som på DotA.

Spelar du inte något av dessa spel; synd om dig.

På dagen ska du dricka energidryck för att hålla dig vaken till natten.

Detta kanske verkar vara självklara saker, men jag har sett med egna ögon hur mina kompisar ger upp, även på helger.

Ni andra erfarna dygnare kan här diskutera och ge tips.

Over'n'out

/hallden
Föregående tråd
Nästa tråd

77 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 77 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..