Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Pappa vänstrar.

Postat av sbsbsbsbsbsb den 14 April 2009, 00:02
847 kommentarer · 448 träffar
Hejsan fragbite, nu har jag fått reda på något som ingen vill veta. Jag har nämligen fått reda på att min pappa är otrogen mot min mamma.

Jag har märkt att pappa inte har varit som vanligt den senaste tiden, förut så var mina föräldrar väldigt kärleksfulla gentemot varandra, pussades och kramades nästan hela tiden men jag har märkt att detta beteende har försvunnit och dom håller sig liksom ifrån varandra.

För några veckor sedan så praktiserade jag på min pappas jobb, var han jobbar vill jag inte nämna. Då märkte jag hur han flirtade med en yngre tjej, ungefär i 25-årsåldern. Jag hörde också hur dom pratade inne i fikarummet, då sa Annika som hon heter, "När ska du avsluta det?" Pappa svarade, "Jag måste vänta till rätt tillfälle."

Jag kunde inte sluta tänka på vad dom faktiskt pratade om, men jag antar att dom pratade om när pappa skulle avsluta sin relation med mamma.

Tror jag ska titta igenom pappas mobiltelefon imorgon, se ifall han fått SMS av Annika.

Vad ska jag göra fragbite? Att prata med honom är väll inte speciellt smart, om jag nu har fel så kommer han bli fruktansvärt arg på mig och jag kommer skämmas ihjäl som trodde så om mitt eget kött och blod.

Har ni upplevt det jag går igenom just nu? Vad gjorde ni? Snälla, jag är i stort behov av hjälp.

EDIT 1; Hejsan igen, har precis kommit hem från skolan och idag fick jag reda på ännu en sak som jag absolut inte gillar.

Min äldre bror har fått låna pappas bil under den här veckan för att han skulle till Stockholm med några kompisar så pappa har börjat samåka med Annika till jobbet. Såg när hon kom i morse med bilen när jag gick mot bussen och jag blev riktigt jävla arg. Varför ska hon komma och förstöra våran familj, förstår inte vad hon tänker med. Hon vet att pappa är gift och har barn så hon kan väll hålla sig ifrån istället för att bara komma och ta vad hon vill ha.

Kunde inte titta igenom pappas mobil i morse innan skolan eftersom han gick upp före mig, kanske kollar igenom den senare ikväll. Kommer med edit när jag tittat igenom hans mobil.

EDIT 2; Tjenare igen, pappa kom hem vid 6-tiden och vi satte oss ner och åt, mamma hade dukat fram och allt var klart när pappa kom hem från jobbet. Såg att Annika släppte av honom utanför och hörde hur pappa sa "Hejdå, då ses vi imorgon samma tid då", med en konstig och barnslig röst. Men men.

Jag sa ju att jag skulle titta igenom hans mobil, jag började med att titta igenom hans kontaktlista och där såg jag att han hade två kontakter vid namn Annika.

Kontakt nr1: Annika S

Kontakt nr2: Annika S2

Nu blev jag ännu mer fundersam, S2 = ett hjärta, undrar om pappa vet om detta eller om det bara är en slump att han skrev in detta.

Jag hann inte kolla något mer för pappa kom och undrade vad jag höll på med, jag sa att jag tittade hur mycket klockan var sen gick jag därifrån. Sen gick jag ut med några polare. Jag vet inte om jag vill berätta detta för någon kompis än, känns inte rätt.

Känner att jag inte heller är redo att ta upp detta med honom än. Som jag sa förut så är jag rädd för att han ska bli arg och om jag har fel så kommer han ju tycka att jag är dum i huvudet som tror så om honom, men allt jag sett och hört hittills tyder ju på att han faktiskt är otrogen mot mamma.

Kommer med edit så fort något nytt händer. Och ni som tror att det är en myt, eller ni som inte bryr er kan ju tro att det är en myt eller inte bry sig någon annan stans.

EDIT 3; Tjenare, orkade inte uppdatera igår så jag får helt enkelt skriva vad som hände igår nu istället.

Igår; Allt var som vanligt, gick upp på morgonen vid 7 för att gå ner och dra i mig lite frukost innan plugget, vid ungefär halv 8 så hör jag hur Annika tutar utanför och pappa skyndar sig ut. Jävla idiot tänkte jag för mig själv när farsan gick ut genom dörren. Kunde inte sluta tänka på det så hela skoldagen gick åt helvete. Jag gjorde i princip ingenting på lektionerna så nu har jag kvarsittning på fredag.

När jag kom hem så ringde jag till pappa och frågade om han kunde köpa snus på vägen hem. Svaret jag fick var att han var tvungen att jobba över och skulle komma hem vid ungefär 23:00. Han har aldrig jobbat över förut så jag tycker det är LITE misstänksamt att han börjat jobba över nu helt plötsligt.

Idag; Som vanligt så gick jag upp på morgonen, såg Annika komma och hämta upp pappa och sen gick jag till skolan. Gick bättre i skolan idag dock, orkar inte få fler kvarsittningar. Har tänkt på det där med att kolla igenom hans mobil men jag har aldrig riktigt fått en chans att göra det utan att han ska komma på mig. Men han tar alltid ett bad på kvällen innan han går och lägger sig, han ligger i badet i ungefär 1 timme så då har jag min chans att titta igenom hans mobil ordentligt.

Så antagligen kommer en edit senare ikväll om jag hittar något intressant i mobilen.

EDIT 4; Hejsan fragbite, har nyss kommit hem från skolan och kvarsittningen. Sista lektionen var inställd så jag fick ha min kvarsittning då istället så dagen i skolan blev inte alltför lång.

Samma visa som alla andra dagar, frukost, Annika kommer och hämtar farsan sen till skolan. Men nu kommer dom sluta samåka till jobbet för min bror kommer nämligen hem idag så pappa får åka i sin egen bil till jobbet, vilket känns mycket bättre även fast dom träffas sen på jobbet ändå.

Sa ju att jag skulle titta igenom pappas mobil igår och det gjorde jag också, men utan resultat i inkorgen. Såg dock att han hade 3 missade samtal från Annika..Är hon desperat eller? Hon vet att vem som helst kan se mobilen och ändå ringer hon som en jävla galning. Jag vet inte hur jag ska gå till väga för att få reda på mer så nu ber jag er om hjälp fragbite.

På vilket/vilka sätt kan jag få reda på något mer, "bevisen" jag har nu är alldeles för svaga för att konfrontera honom eller berätta för mamma. Har funderat på att berätta för min bror när han kommer hem från Stockholm men jag vet inte än.

EDIT 5; Halloj på er igen fragbite, idag vaknade jag med ett leende på läpparna då jag visste att pappa var ledig från jobbet idag, äntligen skulle vi få vara tillsammans hela familjen, äta frukost tillsammans. Detta händer inte alltför ofta här hemma längre, tack vare Annika..

Jag gick upp och då stod mamma i köket och gjorde pannkakor, en underbar start på dagen och det var riktigt fint väder utomhus och vi hade bestämt sedan kvällen innan att vi skulle hitta på någonting hela familjen. Vi slog oss ner allihopa runt frukostbordet och pratade om vad vi skulle göra på dagen, allt var väldigt trevligt men då plötsligt så ringer pappas mobil. Han går iväg för att få prata ifred och efter 5 minuter kommer han tillbaks till oss och säger att dom har ont om personal på jobbet och att han måste åka dit och jobba.

Vem var det som ringde frågade jag, han tvekade ett tag sen sa han, "det var Björn".

Björn är då pappas chef, men att det verkligen var Björn som ringde har jag svårt att tro, då skulle han absolut inte gå iväg till ett annat rum och prata. Så inget blev som vi hade planerat.

Nu orkar jag fan inge mer snart, jag vill tacka #341 som kommit med det bästa förslaget hittills, det ska absolut testas och då får jag väll se om mina misstankar stämmer eller ej.

EDIT 6; Hejsan hejsan fragbite, det blev sent igår så jag vaknade för ett par timmar sedan och då hade redan pappa kommit hem från jobbet. Jag bestämde mig för att berätta allt jag visste för min bror och han sa bara att jag var dum i huvudet och att pappa aldrig skulle göra så mot mamma, lätt för han att säga när han vart i Stockholm hela veckan medans jag har vart här hemma och upplevt allt skit.

Imorgon så kommer antagligen pappa "jobba över" så då ska jag försöka sätta dit honom så jag får ett slut på den här skiten, orkar fan inte längre.

Så, imorgon kväll så kommer antagligen en ny edit.

EDIT 7; Tjenare igen, jag ringde pappa för en halvtimme sedan och han ska jobba över idag igen. Tänkte att jag skulle berätta detta för er för snart ska jag dra iväg till pappas jobb och avsluta det här, jag vet att han vanligtvis slutar vid 7 så jag drar väll dit så jag är framme vid halv 8 och då ska jag ringa honom och fråga om han kan komma ut och ge mig lite pengar. Detta har hänt att jag gjort några gånger förut när jag och några kompisar ska göra något på stan eller dylikt.

Så, önska mig lycka till och jag hoppas verkligen att detta kommer fungera. Det som kan gå snett är ju att han faktiskt jobbar över på riktigt och då är ju allt förgäves. Innerst inne så hoppas jag att han verkligen jobbar över men om han inte gör det så kommer jag ju ha tillräckligt med bevis för att berätta för övriga familjemedlemmar.

Edit kommer när jag kommit hem igen.

EDIT 8; Hejsan, har precis kommit hem och planen gick nästan exakt som planerat. Jag gick ut till pappas jobb och jag kom som jag sa tidigare dit vid ungefär halv 8. Jag stod ute vid personalens privata parkering och där stod inte min pappas bil parkerad som den skulle gjort om han verkligen hade jobbat över.

Nu ringde jag honom på mobilen, tog ett tag innan han svarade men tillslut så gjorde han det. Jag sa att jag stod på personalparkeringen och att jag behövde pengar till McDonalds. Han sa att han var på möte med några kollegor och att han var tvungen att lägga på, jag sa okej och började gå hemåt igen.

Men jag vet ju inte om han talar sanning eller ej, man hörde faktiskt fler än 1 person prata i bakgrunden när jag ringde, kan ju möjligtvis ha varit en TV men jag är ändå inte riktigt säker, kanske var han på möte?

Jag behöver ännu fler förslag på hur jag verkligen ska sätta dit honom, ta honom på bar gärning.

EDIT 9; Tjenare igen fragbite, förlåt för en ganska sen update men jag har varit upptagen, inget mer med det.

Jag var som vanligt i skolan, försov mig så jag bad pappa skjutsa mig så jag inte skulle missa mer än vad jag redan gjort och kanske slippa ännu fler kvarsittningar. I bilen på väg till plugget så ringde någon och pappa svarade med "Kan du ringa upp mig om 10 minuter?", sen lade han på luren.

Vem kan det ha varit? Jag är då riktigt jävla säker på att det var Annika.

När skoldagen var slut så tog jag bussen hem direkt, var riktigt trött och behövde slappna av lite. När jag kom hem tog jag lite mat och somnade ett tag när jag ätit klart.

Vaknade vid 6tiden och läste kommentarerna jag fått i tråden och jag såg att jag fått en hel del tips som jag ville testa omedelbart.

Eftersom pappa var ledig så kunde jag få tillgång till hans mobil så jag inväntade rätt tillfälle, som ni vet så tar han alltid ett bad på kvällen och när han nu gjorde det så tog jag chansen. Jag tog upp mobilen och skickade ett SMS till Annika.

I mitt SMS så skrev jag: "Hej Annika :) Allt bra?". Jag väntade och väntade på svar men jag fick aldrig något. Jag skickade detta meddelande till båda hennes nummer.

Efter ett tag så hörde jag hur pappa satte på duschen och jag visste att han snart skulle komma ut ur badrummet. Jag raderade mitt SMS från mobilen och gick in på mitt rum.

Så det hela gick åt helvete och Annika kommer antagligen svara när pappa har mobilen och han kommer självklart undra varför hon skriver till honom när han inte skrivit till henne. Detta gick verkligen inte som planerat..

Helvete....

EDIT 10; Tjenare fragbite, dags för en uppdatering.

Jag kom till skolan lite sent idag med men det var inget att bry sig om. Jag gick på Svenskan och matten, sen var det dags för idrott. Jag gick dit med mitt ombyte och var taggad som fan på lite idrott, men killarna skulle tydligen inte vara med eftersom alla tjejer skulle göra beep-test.

Våran idrottslärare gav oss olika "uppdrag" som vi skulle genomföra, jag skulle gå till en mack och titta vad bensinpriserna låg på. Jag började gå och när jag kom fram så såg jag min pappas jobb, hade inte tänkt på detta innan så jag bestämde mig för att gå in och hälsa på. Jag går in i huvudentrén och Daniel står i kassan, jag känner Daniel lite eftersom jag praktiserat några gånger på pappas jobb, jag hälsar och går vidare..

Jag går in på lagret och in i fikarummet och där sitter pappa och Annika. Annika ser mig först och säger "Hej Sören!", jag svarade inte. Pappa frågade vad det var med mig och varför jag inte svarade och då gick jag bara därifrån. Pappa ringde mig flertalet gånger efter detta men jag orkade inte svara. Jag tål inte att se dom två tillsammans, vill inte ens att pappa ska titta på henne.

Han jobbade inte över idag, så jag kunde inte ringa till hans jobb och fråga om han var kvar eller inte, det får bli en annan dag.

EDIT 11; Hejsan fragbite, idag var det nationella prov i matte. Kan inte säga att det gick underbart bra, kunde absolut inte koncentrera mig på vad jag gjorde då jag endast satt och tänkte på hur jag skulle sätta dit pappa, få ett slut på detta elände. Detta var då en onödig lektion av tänkande då jag inte kom på ett enda dugg, vet fan inte vad jag ska ta mig till. Nu har jag antagligen ett IG i matte och kommer troligtvis tvingas gå sommarskola för att komma in på gymnasium.

När jag kom hem var jag allmänt sur och trött och som pricken över i:t så hade jag inge snus kvar, så jag bestämde mig för att ringa pappa och fråga om han kunde köpa på vägen hem från jobbet. Hans svar var att han var tvungen att jobba över, då kom jag att tänka på ett tips jag fått i tråden - att jag ska ringa till hans jobb och fråga om han är där, eller om han har åkt därifrån.

Nu blev jag mycket gladare, om detta nu går som det ska och jag verkligen lyckas sätta dit honom så behöver jag inte tänka på vad han och Annika gör, jag slipper tänka på allt sådant och jag kan kanske äntligen börja fokusera på skolan igen och få bra resultat, för det här funkar inte längre, jag orkar inte längre.

Pappa skulle vanligtvis slutat 6 ikväll, men han ska tydligen jobba över och sluta kl 10 istället, så jag tror jag ringer vid 8-tiden för att se om han verkligen är kvar på jobbet.

Förhoppningsvis så kommer detta funka, annars vet jag inte vad jag ska göra.

EDIT 12; Tjenare fragbite, jag gjorde som jag sa i tidigare uppdatering, alltså ringde pappas jobb och frågade om han var där, ska berätta nu hur det gick.

Jag ringde för ungefär 20 minuter sedan, det var pappas chef Björn som svarade i telefonen, jag sa som vanligt när jag ringt tidigare till pappas jobb och sökt honom "Tjenare, Sören här..Har du pappa där?".

Björn bad mig hänga kvar i luren, han skulle fråga någon annan om dom visste, efter någon minut så kom han tillbaks och sa att han inte var kvar på jobbet. Okej, svarade jag och lade på luren.

YES! Tänkte jag genast, fan va skönt..Nu vet jag ju att han ljuger och att han faktiskt inte alls jobbar över, han är med Annika istället. Var väldigt glad, men samtidigt väldigt ledsen. Det allra bästa skulle ju vara om pappa höll sig till mamma, men jag var ju glad för att jag äntligen fått ett genombrott, jag hade äntligen bevis på att han faktiskt ljög och var otrogen.

Jag var på väg ner för trappan för att berätta för min bror vad jag nu fått reda på, då öppnas dörren och pappa stiger in och hälsar glatt på mig. Jag frågade honom vad han gjorde hemma och han sa att han fick sluta lite tidigare, vad i helvete tänkte jag..Vad ska jag göra nu fragbite? Hjälp mig, jag vet att jag fått mycket hjälp och bra tips av er men jag behöver mer, måste verkligen få reda på sanningen.

Kanske är det värt att köpa en GPS-spårare för 2000;- så jag faktiskt kan vara säker på vart han är, hellre kastar jag bort 2000;- än att fortsätta leva med dessa tankar som flyger runt i mitt huvud.

EDIT 13; Hejsan igen fragbite, fick en förfrågan om att numrera varje edit för att underlätta att hitta tillbaks till rätt ställe vid nya uppdateringar, så jag fixade det.

Åter till ämnet..

Äntligen är det helg, tänkte jag när sista lektionen som var musik äntligen tog slut, hoppade på cykeln och cyklade hem med ett leende på läpparna, detta skulle bli en underbar helg med polare och flickan.

När jag kom hem och öppnade dörren så mötte jag pappa i hallen. Jag tittade bort och gick upp på mitt rum. Efter bara några minuter så kommer pappa in på mitt rum, han säger att han vill prata med mig om en sak. Jag vänder mig mot honom och säger: "om vad?"

Det tar en tid för honom att börja prata, men till slut så får han ur sig: "Jag vet att du vet vad jag håller på med och jag vill inte fortsätta smyga runt. Jag har inte pratat med mamma än, men när hon kommer hem så ska jag berätta allt för henne. Jag förstår om du är arg på mig just nu, men jag är helt enkelt inte kär i din mamma längre, jag har gått vidare och sånt händer."

Jag berättade för honom vilken jävla idiot han var och jag vet inte hur många gånger jag frågade honom hur han kunde göra såhär mot oss och varför. Sen sa han att han och mamma förmodligen skulle skilja sig och att han skulle flytta in med Annika. Då började jag skrika åt honom och sa åt honom att så länge han bor med Annika så kommer jag aldrig att hälsa på honom.

Han gick sedan mot dörren och innan han stängde igen så sa han "förlåt", sen gick han ut. Sedan dess har vi inte pratat med varandra. Mamma kommer hem om en kvart och då kommer hon få reda på allt han gjort mot henne och våran familj, att han gått bakom ryggen på oss. Kan inte låta bli att fälla några tårar nu när jag skriver om det, jag vill absolut inte att dom ska skilja sig.

En fråga till er på fragbite bara..

Om dom nu skiljer sig, är det då jag som får bestämma hos vem av dom jag ska bo hos? Jag vill ju absolut inte bo hemma hos pappa och Annika, skulle absolut inte gå.

EDIT 14; Hej igen, nu vet hela familjen om det. Pappa bad oss alla att sitta ner vid matbordet och sedan berättade han det för alla. Mamma brast ut i gråt och min bror bara satt där, han frågade om det var ett skämt men pappa satt bara helt tyst. Min bror gick därifrån och smällde i dörren efter sig.

Pappa sa att han skulle flytta in hos Annika och att han skulle hämta sina saker om några dagar när det lugnat ner sig lite.

Det var ett tag sedan han åkte nu och jag vet fan inte vad jag ska göra. Dom kommer skilja sig och pappa kommer som han tidigare sa flytta ihop med Annika. Kommer nog ta ett tag innan jag hälsar på honom, vill inte ha något med honom att göra just nu faktiskt då jag tycker att han är ett riktigt svin. Har nog aldrig varit såhär arg och besviken på någon förut, det är en konstig känsla som jag absolut inte tycker om.

Tror detta blir den sista uppdateringen i denna tråd, finns inget mer att skriva då allt är slut nu. Jag kan inte sluta tänka på vad jag kunde gjort för att stoppa detta. Om jag hade pratat med honom tidigare, om jag hade berättat för mamma så kanske detta aldrig hade hänt. Känns som att jag delvis ansvarig för detta även fast jag inte är det.

Har ni skilda föräldrar? Kände ni likadant när ni fick reda på att dom skulle skilja sig?

Tack för alla som varit seriösa och bidragit med tips och förslag, uppskattas verkligen.

EDIT 15; Tjenare igen fragbite, pappa kom nyss och hämtade sina sista ägodelar för att sedan åka hem till Annika och starta sitt nya liv. Här läst igenom de flesta kommentarerna och det verkar som att det är ganska många som har skilda föräldrar och trivs bra med det, hoppas det blir likaså för mig i framtiden.

Men jag vet fortfarande inte om jag är redo att hälsa på pappa ännu, han sa åt mig innan han åkte att jag inte behövde komma, men om jag ville så stod dörren alltid öppen, spelar ingen roll när. Det känns ju bra att han inte väljer bort sin familj för Annika utan är villig att släppa in oss i hans nya liv med Annika. Kommer nog ta ett tag innan jag hälsar på honom.

Återigen, tack för alla seriösa och hjälpande kommentarer. Det behövdes verkligen.
Föregående tråd
Nästa tråd

847 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 847 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..