Hej fragbite.
Dom senaste veckorna så har jag pluggat febrilt! Jag har nämligen blivit väldigt intresserad utav Tjernobyl. Så jag tänkte efter ett bra tag och kom på den briljanta idéen att fråga på fragbite efter kanske människor som också va intresserade utav den radioaktiva förödelsen i Pripyat.
Jag undrar också ifall dom intresserade sitter på någon intressant informations film om Tjernobyl, jag har sökt på google som ni kanske förstått och jag har sett dom flesta filmerna som jag kan hitta iallafall. Jag ska också skriva en uppsats om Tjernobyl om ca 2 veckor så jag vill ju veta vad ni kan och inte kan om just ämnet Tjernobyl.
För det skulle faktiskt vara kul att dra igång en diskussion om Tjernobyl här på internet, tala om för varandra vad vi vet och vad vi vill veta, så dom utomstående som kanske blir intresserade får mer information. Så jag undrar nu ifall ni är intresserade utav den horribla tragedin som hände 1986.
Så dela med er om allt ni kan.
Länka alla informativa länkar i tråden och låt oss diskutera fritt om ämnet Tjernobyl.
EDIT:
Jag tänkte att jag kan ju också bidra med en informationsrik film. Filmen spelades in 16 år efter själva tragedin tror jag.
LÄNK:
http://www.guba.com/watch/3000 049921
Ska försöka hitta den
var nåt med katter iaf, så kom det en varg osv. någon har säkert sett :)
Så ja, jag är intresserad.
Det är svårt att förstå kraften av radioaktivitet när man bara snackar om det. Att människorna som skulle till platsen för att undersöka bara trillade ihop och dog, och inte bara det, dom skickade in robotar också som även dom bara lade av. Sjukt vilken jäkla kraft det är.
http://www.youtube.com/watch?v =gpoVzAArUN0&feature=related
Väldigt intressant faktiskt. 26 April 1986. Har en kompis som föddes den dagen ;)
Ni vet om sprickan i gjutningen va? Dom måste fylla igen mer snart innan den spricker mer. Undra vad som händer annars?
Har hört att man får slags "brännskador" och sånt, är det sant? kan någon förklara lite kort? :)
#17 man kan få missbildningar med.
Jag ska förknippa det med Pripyat. Det finns fortfarande ställen där man inte kan vara. Gräset och alla växter är normala, gröna och "friska" eller.. Det är vad det ser ut som. Ifall en människa skulle gå in där, i parken bredvid kärnkraftverket i Pripyat utan någon skyddsdräkt så skulle det ta 10-20 minuter innan människan dör. Man kan nästan säga att det är som kall brand, huden blir svart och människans inre organ slutar fungera och brister så småningom.
Det är ju naturligtvis mycket mycket mer vad radioaktivitet gör mot kroppen. Men det där var väl kortfattat som du bad om.
Bor själv i Gävle, vi drabbades nästan mest av all bequrell som drev hit med vindarna, så äter man mycket fisk från små insjöar så kan det fortfarande vara farligt här i trakten!
#22, därför du är som du är då?
de blev 1m stora tomater och kor med 6 ben, att folk skulle va hjältar och skulle springa in till reakorn och meka som dog efter en dag. de finns finns oxå kvar gammalt folk som inte ville lämna staden som bor kvar är idag fast dom flästa är döda
testa spelet Stalker de utspelar sig i tjernobil. och cod4 finns de en bana som är i chernobil
http://www.youtube.com/watch?v =zt9OOYs_Ru0