Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ipred funderingar och frågor

Postat av frd ♫ den 12 April 2009, 21:03
32 kommentarer · 170 träffar
Hallå, har en liten fundering ang. den nya ipred lagen. Jag är långt ifrån påläst om ämnet så jag reserverar mig för diverse dumma tankar..

Det här är jag inte riktigt säker på men så som jag har förstått det är det datorns ägare som blir straffad? Eller är det IP adressens ägare, låter mer förnuftigt?

I vilket fall som helst, låt oss säga att jag börjar gå till biblioteket och mass dela ut nya filmer och dylikt, blir då biblioteket straffat?

Om jag gör detta i min skola (skoldator), blir skolan skyldig?

Lagen måste väl ändå ha ett dussin kryphål, vilka är det egentligen som straffas? De seriösa fildelarna vet väl ändå hur man skyddar sig.. de som åker dit är vanliga svenssons för att APB ska statuera exempel?

Så rent teoretiskt sett skulle jag kunna gå hem till min polare ladda hem några filmer, så får han stå för 50 000kr i böter?

Edit: blev lite rörigt men hoppas på att det ska gå att läsa ändå.. klämmer in en till fråga: Hur ställer sig lagen till underåriga / icke myndiga?

32 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 32 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..