Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

mailade dold.se ang. ipred..

Postat av JerkfiskarN den 10 April 2009, 01:05
18 kommentarer · 246 träffar
Tjena!
Mailade som sagt till www.dold.se för att få svar på några frågor som jag tror flera fb:are kan tyckas vara intressant.

Här är hela mailet.

FRÅGA:

Från: freddy carlsson [xxxxxx@hotmail.com]
Skickat: den 31 mars 2009 23:52
Till: kundservice@dold.se
Ämne: Anynym fildeldning med dold.se?
Hej! Nu när Ipred-lagen träder i kraft har jag ett par frågor ang. dold.se
1. Kan jag fortfarande fildela helt anonymt, HELT utan risk att åka dit?
2. Om ja, gäller detta även för Bittorrent?
3. Jag läser på eran hemsida "Den enda gången du riskerar din anonymitet är om du skulle använda tjänsten för något som är illegalt."Klassar ni inte fildelning som något illegalt? Eller har jag missförstått den punkten?
Tack på förhand!
Mvh

SVAR:

Från: kundservice@dold.se (kundservice@dold.se)
Skickat: den 9 april 2009 19:57:13
Till: freddy carlsson (xxxxxx@hotmail.com)

Hej, IPRED-lagen gäller endast för internetleverantörer. Vi säljer en internettjänst.Vi har därför inte samma skyldighet att lämna ut uppgifter i samband med fildelning och liknande. Vi kommer endast att lämna ut trafikdata i de fall då brottsmisstanke föreligger med straffskala på minst två år, och endast då våra advokater ger sitt godkännande, i enlighet med svensk lag. I alla anda fall lämnar vi inte ut någon data. Vår tjänst fungerar med i stort sett alla program som kräver en internetanslutning. Du kan däremot behöva göra vissa inställningar i dina program för att det ska gå via vår tjänst.För hjälp med detta måste vi tyvärr hänvisa till supporten för det programmet du vill använda. Fildelning är illegallt, men inte i den straffskalan som krävs för att vi ska samarbeta med myndigheterna.
Vänliga hälsningar,Andrew

Blir att skaffa dold.se för min del nu.
Diskussion: Hur skyddar ni er från Ipred?
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..