Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Snus - beroende

Postat av grabbet2 den 7 April 2009, 23:59
195 kommentarer · 3 515 träffar
Hallå

Innan ni börjar läsa, vill jag bara påpeka att jag är 16 år. Kommer säkert få en massa p12 kommentarer osvosv, men jag gör iaf ett försök. Snälla, kommentera seriöst!

Det hela började med att jag upptäckte att far min hade bytt till portionssnus från lössnus. Hade länge varit frestad av att prova snusa, men eftersom han endast haft lössnus så har jag skitit i det.

Jag tog 2 stycken ur farsans dosa. Körde upp en under läppen, och fyfan vilken go känsla det var! Hade hört från flera håll att man börja spy och skit när man tar första snusen, men inget sånt hände. Det var bara underbart. Blev alldeles snurrig och grejer, sjukt skönt. Jag tog dagen efter det en till snus, samma effekt. Detta var 3 veckor sen. Snusade sen inte på 2 veckor, då jag fick en snus av en polare. Fan vad gott det var! Efter det dröjde det ännu en vecka innan jag snusade igen, tills i söndags. Tog en snus i söndags och en igår, måndag.

Saken är, att jag börjar känna ett pirr i magen när jag tänker på hur det är och snusa, och jag tänker på det typ dygnet runt nu... I början var det inte så.

Är jag påväg att bli beroende?

Jag ser inga problem med att vara beroende, eftersom jag tycker det är skitgott. Jag vet bara inte hur jag ska få tag på skiten! Kan ju liksom inte ta för mycket ur farsans dosa, han märker det till slut. Och om jag väl får tag på det, hur många dosor kör man slut på i veckan såhär i början? Jag har räknat lite, och kommit fram till att jag borde köra slut på runt 2-3 dosor i veckan. Hur bra stämmer detta in på er själva, när ni nyss började?

Mina frågor kanske framstod lite otydliga för er, så jag radar upp dom för er istället.

*Börjar jag bli beroende?
*Hur fick ni tag på erat snus i början? (under 18)
*Hur många dosor/vecka i början för er?
*Vad var era föräldrars reaktioner när de fick reda på att ni började snusa, samt HUR fick de reda på det?

Tacksam för alla svar, utom de onödiga. Skippa dom är ni snälla!

Vad tycker ni om snus?

309 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

195 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 195 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..