Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ipred - Intressanta frågor

Postat av JerkfiskarN den 30 Mars 2009, 23:19
19 kommentarer · 174 träffar
Godkväll!
Snart är det 1a april och vi alla vet vad som väntar.

Läste nyss artikeln på aftonbladet och har lite frågor som kan bli intressant att diskutera.
Om det är som jag tror, så är ju inte denna lagen alls så farlig som jag trodde innan.

1. " Enligt lagen ska det röra sig om intrång av viss omfattning. Enbart nedladdning av fåtal verk ska inte räcka. Men så fort det handlar om uppladdning, kan uppgifterna lämnas ut."

Alltså är det "fritt fram" att fortsätta ladda ner, dvs. att man kan gå tillbaka till DC++ och köra fakepatch som man gjorde förr.?

2. "Skadestånd ska täcka den faktiska skadan, inte mer."

Så, om jag laddar hem en film som i butik kostar 200:- spänn så får jag endast en faktura hem på 200:-?

Om jag då som uppladdare laddar upp en film och 5 stycken laddar ner den, skulle jag då få en faktura på 1000:-?

Diskutera gärna dessa punkter och kom gärna med andra frågor som kan vara värda att diskuteras.

Mvh

Fortsätter du tanka?

37 personer har röstat

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..