Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

jefla virus probläm

Postat av skedaj den 29 Mars 2009, 14:25
7 kommentarer · 344 träffar
Lyckas inte hitta nån tråd om detta

Så här är de:

Har fått nån form av virus antar jag, som bråkar med min rundll32.exe fil, så att när jag startar datorn måste jag gå in i aktivitetshanteraren och starta kontrollpanelen därifrån, för att få upp ikonerna på skrivbordet. Det som syns när man startar datorn är detta: http://data.fuskbugg.se/skalma n01/-cp.bmp (ber om ursäkt för stor bild). När man då trycker på stäng meddelandet så kommer de upp den klassiska "har stött på ett problem och måste avslutas", och därefter kommer samma ruta upp igen(exkveveringsskyydet)

Körde Spybot search & destroy och den hittade tydligen nåt otrevligt, och jag tog bort detta, men hjälpte inte nåt. Såg även att windows brandväggen är avaktiverad(jag har inte avaktiverat den), och det går inte att aktivera den, går inte att välja nåt.

Nu, 2 min efter att jag skrev föregående rad så kan jag inte ens öppna säkerhetscentret, då kommer bara de där dataexkveveringsskyddet upp, precis som på bilden. Jag använder AVG antivirus.. Om jag glömt nån viktig info så säg till så kör jag en edit

Är de nån _snel_ som kan hjälpa mig, eller haft liknande problem, och hur f*n gjorde ni för att fixa det? stavning bjuder jag på och Ja, jag är noob

EDIT: #7.. Jag älskar dig. På riktigt. hittade en del gott med avira;) Dock så går de inte att aktivera windows brandväggen, nån som vet hur? När jag försöker gå in så kommer de upp en ruta där de står att det inte går att visa inställningarna för brandväggen eftersom den inte körs, och när jag försöker starta tjänsten står de att de inte går. Kommer bara mer och mer virus som jag måste ta bort

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..