Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

1 vecka mindrer sommarlov?

Postat av GETESATAN den 17 December 2004, 15:57
25 kommentarer · 37 träffar
Hejsan.

Jag pluggar på gymnasie i Mjöby komun och det sägs att vi ska gå kvar 1 vecka extra innan vi får sommarlov. Så på något sätt ska politikerna få det att funka!

Det jag undrar är om någon där ute är kunnig och kan svara på hur vi ska motverka detta!?
För enligt det jag har hört finns det en "lag?" som säger att man inte får ha mer skoldagar på året änn X. Stämmer detta?

Jag har hört 2 olika sätt dom ska försöka få det att funka.
1. Vi ska sluta 10-15 tidigare varje skoldag, tills vi fått ihop en vecka i timmar.

2. Dom ska dra inn alla studiedagar och ha dom i slutet, men på denna skola är man alltid i skolan på studiedagarna endå så det resulterar i att vi kommer vara i skolan då dom sista dagarna. Eller hur det nu var.

Är detta lagligt? Har hört att man inte får tvinga en skola till att hålla på längre änn dom andra.
Varken lärare eller elever vill ha mindre ledighet så detta gynnar ju ingen invid.
Men lärarna säger enbart att VI som elever har mer "makt" när det gället det här.

Så har någon där ute tips eller information som säger att det dom försöker göra inte KAn gå igenom? Skulle vara bra för jag går inte med på det hela, 1 vecka minder sommarlov är lika hårt som att gå i skolkan på lör,sön några veckor i rad(nästan iallafal :P)!

Hoppas ni inte kommer med onödiga kommentarer eller klagar på min sear-skrivning :P

25 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 25 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..