Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

IG i hela kursen pga. ETT enda prov..

Postat av HajdeNJkE den 23 Mars 2009, 23:28
134 kommentarer · 793 träffar
Hei FB =)

Hade utvecklingssamtal med mentorn idag. Allt var helt okej och vi tittade på min "klasskonferens" - Dvs. ett papper där man är grön, gul eller rödmarkerad i ämnena. Där grön är minst godkänd i kursen, är man gul så finns en liten risk att betyget är i fara och är man röd så är betyget i stor fara.

Till saken. I programmering C# så var jag grön, hade klarat alla uppgifter på lektionerna samt alla extrauppgifter läraren gav mig. Var grön i kursen även efter ett prov som jag misslyckades på, trodde jag.

Den nya "klasskonferensen" visade att jag gått från ett starkt G till IG på ett endaste jävla prov, och där var hela kursen sumpad. Great! =)

Så nu till min fråga, är det rätt utav av en lärare tycker DU att sätta IG i ett ämne för att man misslyckas på ETT ENDA prov medan allt annat gått som på räls i kursen?

Kan tillägga att jag går på John Bauer, i Gävle.

Ska ett enda prov avgöra hela slutbetyget?

321 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

134 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 134 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..