1
Fick köpa ut Redbull..
Postat av KIDS den 21 Mars 2009, 19:26
129 kommentarer · 183 träffar
Tja Fragbite!
Detta är så töntigt, så jag måste dela med mig.
I eftermiddags så traskade jag iväg till Konsum i hopp om att kunna stilla mitt sockerbehov.
Väl framme mötes jag av några av den yngre generationen, dom stod utanför och sipprade på ett par cancerpinnar. Dom väste åt mig att komma dit, försiktigt närmade jag mig.
Den ena grabben darrade och räckte fram en femtiolapp och viskade sakta
”Kan du köpa ut åt oss?”
Jag, som är en moraliskt korrekt medborgare, kunde inte säga ja.
- Nej?
- Men va fan? Det är RedBull vi ska ha!
Genast kändes situationen en gnutta genant och vi båda visste att vi kunde hamna i trubbel genom att bara prata om det.
Jag knep tag i den tillknycklade femtiolappen och ryckte loss ciggen ur munnen på den ena snubben sedan tog jag ett bloss, fimpade och gick in. Jag röker dock inte, så det blev en pinsam och brutal hostattack ifrån mig.
Jag kom ut med fyra iskalla Redbulls burkar innanför jackan. Deras ögon lyste upp.
Jag ville bara komma därifrån, så jag räckte över dom och började ge mig hemåt.
Lillkillen sprang ifatt mig och stoppade mig.
- Eyy du, kan du göra några fler sånna här ärenden åt oss?
- Nej, varför skulle jag göra det? Detta var en engångsföreteelse.
- Men snälla, gör du det så skyddar vi din rygg.
Våran konversation fick abrupt slut då en random gubbe hade sett vad som hade försiggått och sprang nu efter småungarna.
Löjligt imotbh.
Hur ser ni på regeln om åldersgräns på Energidrycker?
Har ni råkat ut för något liknande?
Vad är det för värld vi lever i när dagens ungdomar ger sig efter Engergidrycks-langare?
Detta är så töntigt, så jag måste dela med mig.
I eftermiddags så traskade jag iväg till Konsum i hopp om att kunna stilla mitt sockerbehov.
Väl framme mötes jag av några av den yngre generationen, dom stod utanför och sipprade på ett par cancerpinnar. Dom väste åt mig att komma dit, försiktigt närmade jag mig.
Den ena grabben darrade och räckte fram en femtiolapp och viskade sakta
”Kan du köpa ut åt oss?”
Jag, som är en moraliskt korrekt medborgare, kunde inte säga ja.
- Nej?
- Men va fan? Det är RedBull vi ska ha!
Genast kändes situationen en gnutta genant och vi båda visste att vi kunde hamna i trubbel genom att bara prata om det.
Jag knep tag i den tillknycklade femtiolappen och ryckte loss ciggen ur munnen på den ena snubben sedan tog jag ett bloss, fimpade och gick in. Jag röker dock inte, så det blev en pinsam och brutal hostattack ifrån mig.
Jag kom ut med fyra iskalla Redbulls burkar innanför jackan. Deras ögon lyste upp.
Jag ville bara komma därifrån, så jag räckte över dom och började ge mig hemåt.
Lillkillen sprang ifatt mig och stoppade mig.
- Eyy du, kan du göra några fler sånna här ärenden åt oss?
- Nej, varför skulle jag göra det? Detta var en engångsföreteelse.
- Men snälla, gör du det så skyddar vi din rygg.
Våran konversation fick abrupt slut då en random gubbe hade sett vad som hade försiggått och sprang nu efter småungarna.
Löjligt imotbh.
Hur ser ni på regeln om åldersgräns på Energidrycker?
Har ni råkat ut för något liknande?
Vad är det för värld vi lever i när dagens ungdomar ger sig efter Engergidrycks-langare?