1
Svenska ungdomar
Postat av Slitzbruden den 18 Mars 2009, 19:55
166 kommentarer · 102 träffar
Varje dag i skolan ser jag hur folk går runt med energydrycker, godis, festis, chockladbollar och bullar.
Varför håller alla svenska ungdomar på med detta missbruk av socker?
Några ståndpunkter jag har emot det är:
1. Det är inte ens så gott?!
2. Sjuhelvetes onyttigt.
3. Äckligt som fan att se folk som går runt och äter / dricker på någonting hela tiden.
4. Man blir kladdig.
5. Leder till ett sockermissbruk.
Inte bara i verkliga livet måste man stå ut med detta, utan det sker även över fragbite.
Seriöst så trodde jag att det fanns många vettiga människor som bor över hela Sverige, sköna som fan. Men här ser man folk skriver saker som;
"haha här är det 7 kronor billigare, det är ju en hel cola"
"min största dröm är att få ett tillräckligt med jolt för att det ska räcka livet ut"
"Inge lan utan Jolt"
OCH MÅNGA MER SAKER!
Seriöst nu fragbite, tänk efter.
Om ni nu tycker att det är så gott - tror ni någonsin att ni kommer sluta dricka cocacola?
Och om ni inte kan sluta, ska ni ha ett livslångt beroende av socker?
mvh
Edit: Ni undrar var jag vill komma någonstans.
Jag vill att vi ska diskutera om det är värt att offra sin kropp genom att ta sönder den med skyhögt dagligt intag av socker och taurin. På samma gång även kasta bort 500tals kronor i månaden och bli ansedd som vidrig och korpulent.
Allt detta för en liten energi-kick och något som många verkar tycka smakar ljuvligt.
Wall of Haters:
#100 hakachi
Varför håller alla svenska ungdomar på med detta missbruk av socker?
Några ståndpunkter jag har emot det är:
1. Det är inte ens så gott?!
2. Sjuhelvetes onyttigt.
3. Äckligt som fan att se folk som går runt och äter / dricker på någonting hela tiden.
4. Man blir kladdig.
5. Leder till ett sockermissbruk.
Inte bara i verkliga livet måste man stå ut med detta, utan det sker även över fragbite.
Seriöst så trodde jag att det fanns många vettiga människor som bor över hela Sverige, sköna som fan. Men här ser man folk skriver saker som;
"haha här är det 7 kronor billigare, det är ju en hel cola"
"min största dröm är att få ett tillräckligt med jolt för att det ska räcka livet ut"
"Inge lan utan Jolt"
OCH MÅNGA MER SAKER!
Seriöst nu fragbite, tänk efter.
Om ni nu tycker att det är så gott - tror ni någonsin att ni kommer sluta dricka cocacola?
Och om ni inte kan sluta, ska ni ha ett livslångt beroende av socker?
mvh
Edit: Ni undrar var jag vill komma någonstans.
Jag vill att vi ska diskutera om det är värt att offra sin kropp genom att ta sönder den med skyhögt dagligt intag av socker och taurin. På samma gång även kasta bort 500tals kronor i månaden och bli ansedd som vidrig och korpulent.
Allt detta för en liten energi-kick och något som många verkar tycka smakar ljuvligt.
Wall of Haters:
#100 hakachi