Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Min fildelnings idé!

Postat av Schnikerz den 14 Mars 2009, 21:15
60 kommentarer · 64 träffar
Jag och en god vän på jobbet kom på en rätt så smart sak. Vi är båda stora fans av alla sorters filmer, gamla som nya, och jag har legat i som fan för att få hem så mycket filmer som möjligt, innan Ipred strider till verket.

Jag köpte en 1TB stor hårddisk. Har fyllt denne till bredden med allt möjligt. Serier, filmer, musik, you name it. När denne är full till max, lånar han den över helgen, kopierar hela till hans egen.
Håll i er nu, det var här tankarna började vandra iväg!

Vi tänkte att man annonserar ut, på t.ex blocket, en lista på filmer och annat som man har lagrat. Man nämner hur mycket utrymme som krävs för hela lagringen, osv. Därefter nappar någon på detta, och tar kontakt med förstnämnde.

För att undvika en diskution om pengar, tänkte vi ut ett smart betalnings sätt. Personen som vill kopiera hårddisk, får betala resa, samt middag/lunch/boplats, hemma hos ägaren. Kopieringen av disk, som kan ta allt mellan en timme, till en dag, beroende på storlek, sker altså medan kunderna har det trevligt. Detta kan innebära både en måltid, en utgång, en övernattning, eller alla tre.

Man tipsar sedan varandra om andra som man förhandlat med. På så sätt sprids fildelningen, i princip helt utan övervakning.

Man får alla filmer man kan tänka sig, samt en god vän, och en kopp fika, alternativt alkoholhaltig dryck, på samma gång.

En kort sammanfattning altså. Man lagrar så mycket man kan. Annonserar ut. Tar kontakt. Möts. Kopierar. Önskar varandra god fortsättning.

Vad tror ni om detta?

alternativt skulle man kunna sälja hårddiskar, men detta är både mer lönsamt, och roligt.

60 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 60 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..