Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Zombie överlevnadsguide- Den realistiska

Postat av Saken den 11 Mars 2009, 14:32
56 kommentarer · 1 445 träffar
Ja jag såg en väldigt välskriven Zombie överlevnadsguide av jormar och jag tyckte den var riktigt bra, så all credit till honom!

Fast, det finns ju flera av oss som inte har tillgång till ak:s och Glocks och det finns ännu fler av oss som inte har nycklar till ett varuhus i närheten så jag tänkte skriva ihop en egen liten guide, fast mer inriktat på så realistiska scenarion som möjligt, så here we go:

-Vapen-

Som sagt så har inte alla tillgång till automatgevär och pistoler så vi får inrikta oss väldigt mycket på melee, allt du kan få tag på duger, bara det krossar zombiens skalle så funkar det, golfklubbor, baseballträn, järnrör, hammare, you name it. Dock så blir det närstrid och då krävs det en taktik och det kommer vi till senare.
Det närmaste många av oss kommer till skjutvapen är jaktvapen, det funkar det också, kom ihåg dock; huvudet!.
Det är allt man behöver veta.

-Mat-

Här är en trixig fråga, ska man ha mycket och gå runt och bära på det och bli trött eller ha lite och svälta ihjäl fort? eller balansera det och vara osäker på länge det räcker? Det finns mycket man kan göra men det enklaste är: stanna hemma och proppa ditt hus full med mat som håller länge, pulvermat smakar säkert skit men ger dig dina dagliga vitaminer. Det tar oss till nästa fråga, ska vi vara inne eller ute?

-Inne eller ute?-

Det beror på om du bor i en lägenhet eller hus. Jag bor i en lägenhet på andra våningen och en zombie skulle ha svårt att ta sig upp hit då det är två dörrar som stoppar honom, fast är faran inne så finns det en balkong där man kan ha förberett en repstege eller liknande. Bor man i en villa så måste man barrikera genom att spika för fönster och dörrar, men fortfarande ha någon slags väg ut utifall dom tar sig igenom.

Det värsta fallet är om man är tvungen att vara utomhus, man ska självklart göra allt för att försöka ha ett ställe men allt kan hända under ett zombie-breakout. Om du då finner dig själv utomhus då ska du iallafall ha förberett dig genom att ha köpt en vattenreningspump t.ex denna: http://products.katadyn.com/br ands-and-products/produkte/End urance_Series_23/Katadyn_Pocke t_22.html
Sen självklart en hängmatta så du inte behöver vakna upp av att zombie gnager av ditt ben eller liknande, det är enkelt; häng upp hängmattan i träden, spänn fast dig själv och sov gott. Dock finns det risker med detta, du kan vakna upp med 10 000 zombiez under dig och därför måste du vara nån slags tarzan, så håll utkik efter minsta rörelse och lyssna efter minsta ljud när du ligger där.
Andra grejer är:
Tändstickor.
Ryggsäck .
Melee vapen, som sagt vad som finns tillgängligt.
Mkt pulvermat.
Coola solglasögon.
Schweizisk armékniv.
fler grejer som ni kommer på som kan vara användbara.

-Taktiker-

Ni ska alltid vara minst två! ni kommer inte kötta sönder zombieviruset själva, ni måste samarbeta. Ert mål kommer inte vara att hitta ett antivirus eller döda varenda zombie i hela världen, ert mål kommer att vara att överleva. Och för att göra detta ska ni göra som jag säger.

Om ni är två stycken som finner er i ett zombie-outbreak och ni har en golfklubba var t.ex. då ska ni först hitta ett ställe där ni är säkra och har tillgång till mat och vatten (elen kommer mest troligt att lägga av men om ni bor i en stad med vattentorn så kommer vattnet räcka i några veckor till) sen så stannar ni där så länge det går, ni håller utkik och låter er inte bli attackerade av fler än max 20 stycken zombies. Är ni utomhus med stora ytor att leka med, då går gränsen vid 10 zombiez. Er taktik går ut på att den ene av er lockar EN zombie till sig och den andra springer bakom zombien och slår sönder hans bakskalle ( på det sättet bli ni inte attackarade bakifrån heller då ni står med ansiktena mot varandra) och så fortsätter ni så tills varenda zombie är död. Zombiesarna är sega,dumma och kommer mest troligt inte ens fatta att ni har en taktik.

Om ni är fler funkar denna taktik lika bra, fast se till att ni är jämna par när ni är utomhus (2 4 6 8 10 osv.. ) så att ni kan använda "locka-och-slå-till-bakifrån-t aktiken"

Kom ihåg att rusa aldrig in i en stor hord av zombies och bara meja ner dom, det funkar inte om ni inte har skjutvapen och kan hålla avståndet. Så håll er till denna taktik så överlever ni:)

Jag tackar för mig och tackar jormar, som gav mig idén, Ni kan se hans tråd här: http://fragbite.se/?threadID=2 93198 Den fokuserar mest på om ni har tillgång till vapen osv... Där står även dom 10 budorden.
Föregående tråd
Nästa tråd

56 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 56 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..