Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

relationsproblem

Postat av Engla den 8 Mars 2009, 14:42
5 kommentarer · 92 träffar
tjenare.

ganska lång text följer nedan, men läs ni som har lust och lämna era åsikter och tankar tack!

Jo, jag har varit tillsammans med min tjej i runt ett år nu, och det har flutit på ganska bra, inga större bråk eller meningsskiljaktigheter eller så, och vi har pratat om att flytta ihop ganska snart osv. jag bor i egen lägenhet, och det gör hon också. oftast är vi hos henne då hennes lägenhet är större och lite finare inredd än min.

Jag har dock ett problem som jag har retat mig på en längre tid, och det är nämligen en nära kompis till min flickvän.
Min tjej är väldigt ofta med denna kompis, och nästan alltid när vi väl är ensamma och har bestämt att vi ska laga mat och kolla på film, ha mysigt eller vad somhellst, så kan tjejkompisen ringa och fråga om hon får komma, och min tjej svarar ja utan att prata med mig först, så kommer hennes kompis och ska vara med och umgås.

det händer också ofta att om min tjej och jag har planer för kvällen så kan hon säga nån timma innan vi ska träffas att "jag ska bara till **** och hämta det", eller "ska bara säga hej till ****" osv, och så slutar det att hon är där runt 1-2 timmar.

en annan sak, som kanske även är det jobbigaste är att denna kompis ganska ofta vill sova över, i gästrummet precis intill tjejens sovrum då, så ofta slutar det med att vi inte kan ha sex pga detta, och det är ju ganska enerverande.

jag ser till att ge dem ganska mycket tid tillsammans ensamma också, så att hon inte kan andvända det emot mig sen om jag klagar på kompisens närvaro.

jag har nämligen försökt prata med min tjej om detta och visa vad jag känner om att vi nästan aldrig kan få ha lite egen tid för varandra, som man gärna vill i ett seriöst förhållande, och har sagt att jag tycker det kan va lite jobbigt ibland när hennes polare är med så ofta. men det slutade med att min tjej blev arg och upprörd, och lyckades få det till att jag inte tyckte hon skulle vara med sina vänner, och att jag försökte kontrollera henne.

så vad tycker ni jag ska göra? jag behöver tips på om jag borde snacka med min tjej om detta, eller om jag borde ändra mitt tankesätt, eller vad det nu kan vara!

kan även tilllägga att hon står väldigt nära sin vän, så jag vet inte om jag vågar ställa henne inför ett ultimatum, utan att det slutar med mitt nederlag, även om jag vet att min tjej älskar mig mycket.

kan tilllägga att vi båda är 20+.

tack för era svar!
Föregående tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..