Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Låt kreativiteten flöda! (datorspel)

Postat av Juice-hater den 8 Mars 2009, 00:14
31 kommentarer · 171 träffar
Någonsin drömt om att skapa ett datorspel eller gått och funderat på en häftig ide? Här får du skriva ner dina idéer och de får vara hur kortfattade som helst, eller hur långa och detaljerade som helst. Som topic lyder, låt kreativiteten flöda! Säg vad ni tycker om andras idéer och vad ni skulle vilja ändra / lägga till / ta bort.

Ända regeln är att spelet ska vara mer komplicerad än ett flashspel på t.ex. hamsterpaj.

EDIT: som trådskapare antar jag att jag också måste bidraga! :) Har haft många idéer de senaste åren, bl.a ett i vikingatiden där man kan plundra byar och skaffa rykte osv, typ som wow fast man reser mer i stora grupper och anfaller oskyldiga. Sen om ens motståndare-vikingar vill försvara byn så blir det PvP som fan xD

Sen hade jag en idé om dinosaurier där man fick välja köttätare eller växtätare och sen Trex eller raptor eller långhals osv, och beroende på vad man valde skulle spelupplevelsen bli helt annorlunda. T.ex raptorer skulle jaga växtätare i grupp medans T-rex jagar ensam osv.

Har alltid velat göra en mix av Wow och CS också :)
Föregående tråd
Nästa tråd

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..