Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Windows failed to start

Postat av BeardFace den 28 Februari 2009, 14:12
4 kommentarer · 246 träffar
Hejsan!

Idag när jag skulle starta upp min dator fick jag detta meddelande i windows start-up:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your windows installation disc and restart your computer.
2. Choose language settings, and then click "next".
3. Click "repair your computer".

If you do not have this disc, contactyour system administrator or computer manufactur for assistance.

File: /Boot/BCD

Status: 0xc000000f

Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data.

Det enda problemet nu är att jag inte har nån Windows skiva. Har en HP pavilion dv 2000 med Vista. När jag letade efter skivan hittade jag en liten lapp där det stod att datorn innehåller en ny funktion för att återställa systemet. Kallas recovery manager men kräver att man är inne i Windows och att man har skapat en recovery disc... Har inte gjort detta och känner mig lite vilse.

Står även att det är möjligt att återställa hårddisken genom att trycka på F11 men då försvinner väl all information jag har på datorn?

Är mycket tacksam om någon skulle vilja hjälpa mig

Är det någon annan som har upplevt något liknande? Är det vanligt i Vista?
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..