1
Microsoft Visual Basic C# 2005
Postat av shc4-life den 19 Februari 2009, 15:16
4 kommentarer · 66 träffar
Hejsan behöver lite hjälp angående programmet Microsoft Visual C#.
Jag försöker skriva ett program som räknar hur många av orden "ett" till "tio" som stavas med tre bokstäver. Måste använda mig av följande array.
string[] siffror = new string[] { "ett", "två", "tre", "fyra", "fem", "sex", "sju", "åtta", "nio", "tio" };
Behöver hjälp med en till sak också !
Sortera array/List
Använd en Array eller en List och tilldela den de värden som är under och i samma ordning. Använd sedan valfri metod för att sortera värdena
4, 8, 1, 5 ,1 ,6 ,2 ,3 ,4 ,2
En till fråga :)
Måste skriva ut i omvänd ordning
string text = "Ett två Tre Fyra Fem";
Vill ha hjälp att skapa ett program som skriver ovanstående textsträng i omvärd ordning. Dvs "fem fyra tre två ett"
Tack på förhand!!! behöver hjälp på en gång=) har inge tid å förlora!
Jag försöker skriva ett program som räknar hur många av orden "ett" till "tio" som stavas med tre bokstäver. Måste använda mig av följande array.
string[] siffror = new string[] { "ett", "två", "tre", "fyra", "fem", "sex", "sju", "åtta", "nio", "tio" };
Behöver hjälp med en till sak också !
Sortera array/List
Använd en Array eller en List och tilldela den de värden som är under och i samma ordning. Använd sedan valfri metod för att sortera värdena
4, 8, 1, 5 ,1 ,6 ,2 ,3 ,4 ,2
En till fråga :)
Måste skriva ut i omvänd ordning
string text = "Ett två Tre Fyra Fem";
Vill ha hjälp att skapa ett program som skriver ovanstående textsträng i omvärd ordning. Dvs "fem fyra tre två ett"
Tack på förhand!!! behöver hjälp på en gång=) har inge tid å förlora!