Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Älskar dig mamma

Postat av ags den 18 Februari 2009, 02:00
185 kommentarer · 261 träffar
Hejsan alla.

Jag läste lite i tråden "begravnings låt"( http://www.fragbite.se/?thread ID=531646 ) och måste erkänna att jag blev smått berörd fastän att det inte var min egna mamma. Jag började få lite egna tankar om det hade varit mig det hade hänt, vilket låt jag hade velat ha på min mammas begravning.

Jag hittade låten Evanescence - My Immortal på youtube och lyssnade på den noggrant och började smått fantisera mig själv bilden av att jag sitter och ser min mamma ligga i kistan framför mig samtidigt som låten spelas. Jag måste erkänna att jag började gråta, gråta på riktigt.

Som följd så tog jag upp min mobil och skickade ett sms till mamma där det stod "Älskar dig mamma". Mamma och pappa har skilt sig precis och jag bor hos pappa så jag har inte så jättebra relation med mamma just nu.

Nu i efterhand börjar jag få tankar om att det jag gjort är lite töntigt. Men samtidigt känns det som om det är helt normalt att älska sin mamma, det är väl en självklarhet? Vad tycker ni? Är det töntigt när man som 18-åring sms:ar sin mamma och berättar att man älskar henne?

Jag måste erkänna att det kändes bättre efter att jag skickat sms:et. Jag tycker att alla borde tänka efter och verkligen berätta för sin mamma att ni älskar henne. För en dag så är det försent, och då ligger hon i kistan och din högsta önskan är att få tillbaka henne så att du kunde berätta hur mycket du älskar henne.

Jag hoppas inte att det blev för mycket text, jag behövde bara skriva av mig lite. Ni behöver inte skriva några onödiga kommentarer tack.

EDIT: Här är sms:et som jag fick tillbaka från mamma:

Älskar dig också jättemycket. Vill du att vi ska träffas imorgon eller någon annan dag? Bara du och jag namn. Jag förstår att du saknar mig. Jag saknar dig enormt. Det är inte lätt som vi har det nu. Måste vara jobbigt. Men det viktigaste är att jag älskar dig också, glöm aldrig det :)

När jag fick sms:et inatt kom nästan tårarna fram igen, men då visste jag att min mamma vet om att jag älskar henne, vilket gjorde att det hela kändes bättre.

Gjorde jag rätt som sms:ade mamma?

551 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

185 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 185 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..