1
72552 SMS=bluff?
Postat av PRiNSEN den 15 Februari 2009, 23:42
53 kommentarer · 886 träffar
Tja allihopa!
Fick nyss ett sms från telefonnumret "72552" och i sms:et stod det!
This is a billing confirmation for 40.00SEK for Content ordered on 31/01/2009. Thanks for your order!BS Mobile, Helpline: 0770-930031.
Efter att jag fick det hade jag bara 35kr kvar på kortet och hade tankat på comviq kompis idag vid 19:00 med 75kr! Och nej jag har inte beställt någonting :S Någon mer än jag som fått detta fuckade sms och blivit bestulen på 40kr från mobilen? Sökte även på numret och hitta då det här.
http://www.fairshopping.se/vie wopinion.asp?opinionid=2042
Där är det även en till kille som berättar om samma problem, vad fan ska jag göra? när jag ringer det här numret blir det samma sak en röst ber mig vänta sen händer det ingenting! Ska jag gå med detta till polisen eller what? Tacksam för svar.
Edit: Ringde Tele2 igår och berättade hur det låg till, dom skulle skicka iväg ett brev eller något så det skulle bli ett avslut på det här dock tror jag inte jag kommer att få någon ersättning :p Aja hoppas dom tar bort det skulle få svar den här veckan antingen via telefonsamtal eller SMS. Så ni andra som också blivit drabbade av det här, tveka inte på att ringa till er operatörs-kundservice.
Edit 2: Fick ett SMS nyss där det stod att dom fixat de nu :D! Grymt lättad man blir :p
Fick nyss ett sms från telefonnumret "72552" och i sms:et stod det!
This is a billing confirmation for 40.00SEK for Content ordered on 31/01/2009. Thanks for your order!BS Mobile, Helpline: 0770-930031.
Efter att jag fick det hade jag bara 35kr kvar på kortet och hade tankat på comviq kompis idag vid 19:00 med 75kr! Och nej jag har inte beställt någonting :S Någon mer än jag som fått detta fuckade sms och blivit bestulen på 40kr från mobilen? Sökte även på numret och hitta då det här.
http://www.fairshopping.se/vie wopinion.asp?opinionid=2042
Där är det även en till kille som berättar om samma problem, vad fan ska jag göra? när jag ringer det här numret blir det samma sak en röst ber mig vänta sen händer det ingenting! Ska jag gå med detta till polisen eller what? Tacksam för svar.
Edit: Ringde Tele2 igår och berättade hur det låg till, dom skulle skicka iväg ett brev eller något så det skulle bli ett avslut på det här dock tror jag inte jag kommer att få någon ersättning :p Aja hoppas dom tar bort det skulle få svar den här veckan antingen via telefonsamtal eller SMS. Så ni andra som också blivit drabbade av det här, tveka inte på att ringa till er operatörs-kundservice.
Edit 2: Fick ett SMS nyss där det stod att dom fixat de nu :D! Grymt lättad man blir :p





