Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Farbror blå

Postat av rovdjur1~ den 15 Februari 2009, 04:51
40 kommentarer · 188 träffar
Hej, var ute och körde rundor med mina vänner idag och polisen blev misstänksamma efter ett tag och körde allt vad dom kunde förbi oss för att sedan stoppa oss. Ut kommer tre poliser, en man, en kvinna och en kille som skulle utbilda sig till polis.

De kommer fram till min bil och ber mig om körkort och sedan blåsa i pipan för att kolla om jag har druckit. Den kvinnliga polisen kommer fram till mig och säger att bilen inte är skattad. Ok säger jag och undrar hur mycket jag skulle få i böter, men det var inte nog. Hon kollar runt bilen och säger att mina däck inte är godkända där framme. Jag tänkte "vad i helvete".

Aja, tänkte jag det är ju mina föräldrars bil och pappa har nog glömt betala skatten eller så har han betalat men det har inte registrerats. Den kvinnliga polisen, som tog initiativ hela tiden visade ingen nåd alls, hon ville verkligen skriva böterna. Jag tänkte direkt att det var för att visa praktikanten att hon var en "grym" polis.

Jag frågar henne vad är det för fel på däcken hon säger att djupet måste vara 1,8 mm, den manliga polisen sa 1,6. 1,6 är det rätta svaret såklart. Så jag gick ut och kollade och snackade lite med den manliga polisen, jag undrade om det ger varningar först iallafall för däcken och så sa jag att jag nyss hade fått körkort allt för att slippa den saftiga böteslappen. Han funderade ett tag, men den kvinnliga polisen ville såklart styra och ställa. Min vilja gick inte igenom, två böteslappar på 1200kr var. Ganska skönt när man är 18 år och fortfarande får studiebidrag som ligger på 1050kr.

Självklart kommer mina föräldrar att betala, men är ändå upprörd över hur den kvinnliga polisen handskade situationen, många av mina vänner har sluppit undan såna skitsaker som däck osv, men inte jag.

När hon gav mig lappen såg hon nöjd ut och önskade mig en fortsatt fin kväll. Hon hade verkligen lyckats, (hoppas att praktikanten blev imponerad).

Diskussion:

Tycker ni de ger för höga böter för småsaker som lite slitna däck?
Handskade hon situationen på rätt sätt eller kunde hon visat lite sympati?
Föregående tråd
Nästa tråd

40 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 40 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..