Högskola, Vidare studier!
Hejsan!
Jo det är så här att jag ska söka in till högskolan nu till hösten och jag har inte en aning om vad jag vill söka till mer en att jag vill ha ett ganska praktisk yrke efteråt (vill inte sitta på ett kontor varje dag). Har en hel hög kataloger med tekniska universitet utbildningar här bara. (läser datorteknik) Så hade vart kul att får veta lite mera vad som finns att välja på, spelar ingen roll om det är icke teknisk eller vart man studera, mata på med information bara.
Så folk som studerar på högskola/universitet kan skriva vad och var ni studerar, vad ni kan tänkas få för yrken efteråt och lite annan nyttig information. Det som ska söka in som mig till hösten eller senare är givetvis också välkomna att skriva era funderingar och tankar kring vad ni vill eller är säkra på att ni ska studera.
Kan vara kul att hör från folk som jobbar med, vad ni jobbar med och vad för utbildning ni har? Finns ju mängder med jobb som är lite dolda som kanske är ens drömjobb fast man inte vet hur man tar sig dit.
Alla ämnen är välkomna, allt från lantbruk till teknik och alla utbildningslängder. Så allt som har med vidare studier efter gymnasiet och jobb helt enkelt. Låt informationen flöda.