Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

RE5 möter Street Fighter & RE4

Postat av BeatboxBoy den 3 Februari 2009, 17:19
0 kommentarer · 39 träffar
Lite klagomål jag har över Resident Evil 5 demot :) Ni får gärna kommentera vad ni tycker, men jag har blandade känslor som ni kommer märka.

Lite saker jag stör mig enormt på hittills.

1. När Sheva dör är det game over, Okej. Visst, skulle Chris dö är det en helt annan femma i mitt tycke, men dör Sheva tycker jag fan man skulle kunna köra vidare och "klara sig själv".

2. Känns mycket klumpigare och omständigare att röra sig och sikta än RE4. Även fast inställningarna på Aim är på "Fastest" så går det oerhört segt.

3. Man kan nu ställa in så att om man är ett gears of war freak, som en man bakom Resident Evil själv uttryckte det hela, så kan man ställa in att man kan gå och skjuta / aima samtidigt. Är man ett gammalt RE fan och vill köra oldschool kan man göra det med. Varför ens göra detta till ett alternativ? Känns som att dom försöker införa massor av nya saker som redan finns i andra spel för att tilltala folk som tycker det är världens undergång att man inte kan skjuta och gå samtidigt, så har det vart i varenda Resident Evil spel hittills så alla som grinar illa kan ju spela dom innan.

En till sak, detta är 5:an i serien, varför apa efter så mycket från RE4? Det känns på top för likt när gubbarna ser exakt likadana ut, fast mörka nu då, det finns inte mycket variation i deras utseende, Antar att det även som i RE4 bara finns 1-2 kvinnor som dessa också känns igen efter ett tag i deras utseende som då är identiskt. Motorsågskillen, fast nu istället en lång spinkig sak men samma koncept. El Gigante finns också med igen, nu i Africa, det där sjöodjuret man sett i nyaste trailern, påminner allt för mycket om Del Lagos från RE4. Viruset ser nästan identiskt ut med det tidigare när det bryter ut ur huvudet på fienderna efter ett Headshot.

Sen det där med interaktiv miljö, läste nån recension där recensenten var helt i extas över att man kunde interagera med så mycket och att han aldrig tidigare spelat ett sånt spel. skjuta sönder några tunnor och glasrutor? Och att fienderna kan slå ner vissa väggar här och där, det vi har sett i demot dvs. Nej det har ju aldrig gjorts förut^^

Och en sak som suger något rejät är det inte blir skotthål i väggar / möbler mm när man skjuter i dem. Och inte heller i fienderna, det är riktigt kasst, men kan hålla med om att grafiken är riktigt nice dock, det är nog en del av det lilla jag ser positivt just nu, TYVÄRR.
Chris armar ser löjligt stora och orealistiska ut, och det i kombination med alla nya combat moves man kan göra blir det ju nästan RE möter Street Fighter på nåt sätt.

Jaja...Får se hur det blir
Föregående tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..