Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gå i skolan = TÖNTIGT?

Postat av LÅST KONTO 88200 den 27 Januari 2009, 14:36
35 kommentarer · 225 träffar
Hej, fragbite!

Jag har länge ansett att gå i skolan är för töntar som inte kan tänka själv.

Redan från barnsben blir vi manipulerade att tänka som skolverket anser att vi bör göra, vi blir tvångsmatade med KÖTT och mjöllkprodukter redan innan vi insett att det är ett dåligt sätt att leva på och vi blir även tvångsintegrerade med kristendom under skolavslutningarna.

Jag anser att vi bör omrevidera hela grundskolesystemet, endast låta barn gå i skolan till och med årskurs fyra, där de endast lär sig nyttiga saker som behövs för att man ska kunna bilda sina egna åsikter, dvs läsa/skriva och matematik.

Allmänbildning är något som jag anser att man själv skall införskaffa sig, så min lösning på detta är följande...

...När barnen har gått ut årskurs fyra skall man ge ut fripass till bokcafén med givande och fritänkande litteratur så att barnen med glädje kan läsa detta och bilda sina egna uppfattningar om saker och ting.

JA till FRITT TÄNKANDE, NEJ till inskränkt och manipulativ UTBILDNING.

Vad är det egentligen som är så bra med det där som kallas skola?
Föregående tråd
Nästa tråd

35 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 35 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..