Tjenare!
Jo det är så att jag och en polare har ett problem när det gäller hamachi. Vi har kunnat spela över hamachi förut utan problem men vårt problem uppstod när polaren byte moderkort och fick installera om datorn. Vi har testat att göra det mesta men det vill ändå inte fungera, vi har hamachi först i nätverkslistan, vi har inga brandväggar på vad vi vet för vi kan pinga varandra utan problem. Jag hostar alltid och jag har portar öppna till diverse spel som vi vill lira bland annat wc3 och sacred 2. Jag kan hosta games över bnet så portarna är verkligen öppna men det vill inte fungera i lan över hamachi. Jag har även testat att stänga av min internet anslutning så att spelet måste använda hamachis nätverks adaptern, men utan resultat. Fattar inte varför det har uppståt ett sådant här problem och jag kan inte lista ut vad problemet ligger då det fungerade fint innan hans installation av moderkort och os. Vi kunde lira L4D, Wc3, R:Vegas, D2, AoE2, UT3 utan några problem.
Som sagt det har fungerat förut, men efter hans ominstallation av systemet så vill det inte fungera... Han har självklart installerat sina drivrutiner osv också och båda sitter bakom en router men det har vi alltid gjort så det var inget problem innan.
Vi båda kör engelsk version av Vista Ultimate x64, och båda har moderkortet Asus P5Q PRO, så jag tror inte det är moderkortet som ställt till problem när han installerade det eller? eftersom vi har likadana moderkort? Vi kör senaste versionen av hamachi 1.0.3.0
Någon som vet nån annan lätt hanterligt gratis VPN som går att använda för detta ändamål så länka gärna!
All hjälp uppskattas, och ha en fortsatt trevlig söndag.
Rensa datorn på damm också, det kan vara så att en fläkt inte fungerar som den ska.
Det orsakar ju inga problem direkt, men det är ganska jobbigt att lyssna på skiten när den stegrar upp och ner i varv hela tiden.
Sen kan du kolla datorn med programmet "Everest", för att få veta alla temperaturer. Återkom med några värden så får vi se vad vi har att jobba med.
Du kan även ha drivrutinerna lagda på varandra, vilket inte är bra. Avinstallera drivrutinerna, kör programmet "Driversweeper" och starta sedan om datorn. Installera drivrutinerna igen.
http://www.guru3d.com/category /driversweeper /
Installer ade även en äldre drivrutin till grafikkortet och nu går datorn inte upp i varv lika mycket verkar det som. Jävla skumt det där.
Everest begrep jag mig inte på. Är nog lite för trött för att pilla med sånt just nu. :P
Edit: Nu började skiten igen...