1
Spotify Q/A!
Postat av seKz den 17 Januari 2009, 14:39
22 kommentarer · 122 träffar
Eftersom det kommer upp så sjukt många Spotify-trådar varje dag så tänkte jag att vi kan samla ihop alla frågor och svar som vi har kommit fram till so far.
----------------------------- ------------------------------ ------------------------------
Q: Vad är Spotify?
A: Den informationen finner ni här; http://sv.wikipedia.org/wiki/S potify
Q: Hur får jag invite till Spotify?
A: Du frågar dina kompisar, om du inte har några så skaffar du dig det. Annars kan du alltid smyga in på IRC och leta efter folk som vill byta/ge bort invites.
Om du absolut måste hitta en invite på Fragbite så kan du använda sökfunktionen (ja, det finns en sådan) och m.h.a den hitta någon som ev. har invites.
Q: Jag har hört att det är möjligt att regga sig med proxy, hur går det till?
A: P.g.a okunnighet av reglerna så vill jag inte länka till den exakta sidan men du kan söka dig till den m.h.a google.
Q: Jag har konto men jag får inga invites, varför?
A: Du har antagligen inte köpt premium.
Q: Hur fungerar premium och invites?
A: Du får ett visst antal invites. Ett par till att börja med, detta utökas under tiden du har premium.
Q: Är det någon risk att mitt konto tas bort om jag registrerar mig genom proxy?
A: Klart det finns risker, men i det här fallet är de minimala.
Q: Hur länge håller en invite?
A: Tills någon använder/reggar sig med den.
Q: Jag har fått invites trots att jag inte har premuim på kontot?
A: Man får invites om man har köpt premium ELLER om man bor i England, då vissa har reggat genom proxy i england så får ni invites. (#17)
Q: Om jag nu köper premium, dras den summan varje månad?
A: Om du inte avbryter "subscription". (#11)
Det var allt jag kommer på nu, dessutom är detta information jag antingen hittat på Fragbite eller m.h.a google. Så ta det med en nypa salt!
PS: Har ni några frågor så skriv det, slänger upp det i tråden vid tillfälle.
Bjuder på "stav fel".
----------------------------- ------------------------------ ------------------------------
Q: Vad är Spotify?
A: Den informationen finner ni här; http://sv.wikipedia.org/wiki/S potify
Q: Hur får jag invite till Spotify?
A: Du frågar dina kompisar, om du inte har några så skaffar du dig det. Annars kan du alltid smyga in på IRC och leta efter folk som vill byta/ge bort invites.
Om du absolut måste hitta en invite på Fragbite så kan du använda sökfunktionen (ja, det finns en sådan) och m.h.a den hitta någon som ev. har invites.
Q: Jag har hört att det är möjligt att regga sig med proxy, hur går det till?
A: P.g.a okunnighet av reglerna så vill jag inte länka till den exakta sidan men du kan söka dig till den m.h.a google.
Q: Jag har konto men jag får inga invites, varför?
A: Du har antagligen inte köpt premium.
Q: Hur fungerar premium och invites?
A: Du får ett visst antal invites. Ett par till att börja med, detta utökas under tiden du har premium.
Q: Är det någon risk att mitt konto tas bort om jag registrerar mig genom proxy?
A: Klart det finns risker, men i det här fallet är de minimala.
Q: Hur länge håller en invite?
A: Tills någon använder/reggar sig med den.
Q: Jag har fått invites trots att jag inte har premuim på kontot?
A: Man får invites om man har köpt premium ELLER om man bor i England, då vissa har reggat genom proxy i england så får ni invites. (#17)
Q: Om jag nu köper premium, dras den summan varje månad?
A: Om du inte avbryter "subscription". (#11)
Det var allt jag kommer på nu, dessutom är detta information jag antingen hittat på Fragbite eller m.h.a google. Så ta det med en nypa salt!
PS: Har ni några frågor så skriv det, slänger upp det i tråden vid tillfälle.
Bjuder på "stav fel".