1
Problem med Inet.
Postat av Groundwalker den 16 Januari 2009, 16:32
1 kommentarer · 106 träffar
Det är så att jag flyttade hem min bärbara HP Compaq NX6125 från min pappa hem till min mamma. Datorn har funkat perfa hemma hos pappa, dock flytta jag hem den hit eftersom att jag inte är där så mycket.
Direkt när jag kommit hem och satt i alla sladdar och allt annat skit så startade jag den och den loggade in sig på nätverket automatiskt, precis som den ska.
"Trådlös nätverksanslutning 3 (random)
Signalstyrka: Utmärkt
Status: Ansluten"
Sladden sitter förstås i modemet (Scientific Atlanta EPC2203) och är kopplad till WLAN-facket på routern (D-Link DI-524).
Stolt som jag blev tänkte jag att jag kunde lira lite CS, som belöning.
Dock ser jag då att Steam är i offline-mode, så jag klickar då upp Internet Explorer, men webbsidan kan inte visas. Känner då för att slå in skärmen, men avstår för att jag tycker synd om min stackars dator.
Sen igår kväll har jag suttit och pillat och hållit på, men till ingen nytta.
Skulle vara kul om någon kunde hjälpa mig. :}
btw, ja jag är newbish på sådana här saker, och om någon undrar sitter jag på min mammas dator.
Direkt när jag kommit hem och satt i alla sladdar och allt annat skit så startade jag den och den loggade in sig på nätverket automatiskt, precis som den ska.
"Trådlös nätverksanslutning 3 (random)
Signalstyrka: Utmärkt
Status: Ansluten"
Sladden sitter förstås i modemet (Scientific Atlanta EPC2203) och är kopplad till WLAN-facket på routern (D-Link DI-524).
Stolt som jag blev tänkte jag att jag kunde lira lite CS, som belöning.
Dock ser jag då att Steam är i offline-mode, så jag klickar då upp Internet Explorer, men webbsidan kan inte visas. Känner då för att slå in skärmen, men avstår för att jag tycker synd om min stackars dator.
Sen igår kväll har jag suttit och pillat och hållit på, men till ingen nytta.
Skulle vara kul om någon kunde hjälpa mig. :}
btw, ja jag är newbish på sådana här saker, och om någon undrar sitter jag på min mammas dator.