1
orkar inte ta skolan seriöst!
Postat av m1lfen den 14 Januari 2009, 20:57
68 kommentarer · 965 träffar
Hej!
Jag har ett ganska stort problem.
Jag kan aldrig ta skolan seriöst.
Mattematik är det ämne jag ligger dåligt i, resten är typ g förutom spanska men det skiter jag i endå.
Jag kan tänka "fan måste börja plugga, kommer inte in på den linjen jag vill annars" ska gå nån slapplinje med låga intaningpoäng, senaste kraven var bara g i matte/sv/eng - it
Hur ska jag börja tänka?
Vet att "lägg upp din läxplanering"
men jag har seriösa problem med det.
Jag klommer hem, slänger väskan på glovet, sen har jag en dragningkraft till datorn, sätter på den, sen är allt lugnt.
Tar fram matteboken och läser lite, de ända som far i huvudet är fan att lira 5on5 med klanen, åka på större lan snart, dreamhack osv.
Hur ska jag få bort speltankarna och börja plugga?
Jag tänker "fan måste skärpa till mig" kanske i 1 dag sen är det ur världen.
Lärarna har tyvärr inte övertygat mig.
Verkar inte som jag själv ser konsekvenserna.
Och nej, jag tänker inte sälja datorn eller mitt cs acc, jag vill fortfarande spela - men med måtta vilket jag inte lyckas med.
"begränsa" datortiden håller inte.
Folk tjatar hemma, men jag lyckas alltid komma undan.
FfFfffSssSs jag bryr mig inte ens om skolan, hur skall jag gå tillväga?
Jag har ett ganska stort problem.
Jag kan aldrig ta skolan seriöst.
Mattematik är det ämne jag ligger dåligt i, resten är typ g förutom spanska men det skiter jag i endå.
Jag kan tänka "fan måste börja plugga, kommer inte in på den linjen jag vill annars" ska gå nån slapplinje med låga intaningpoäng, senaste kraven var bara g i matte/sv/eng - it
Hur ska jag börja tänka?
Vet att "lägg upp din läxplanering"
men jag har seriösa problem med det.
Jag klommer hem, slänger väskan på glovet, sen har jag en dragningkraft till datorn, sätter på den, sen är allt lugnt.
Tar fram matteboken och läser lite, de ända som far i huvudet är fan att lira 5on5 med klanen, åka på större lan snart, dreamhack osv.
Hur ska jag få bort speltankarna och börja plugga?
Jag tänker "fan måste skärpa till mig" kanske i 1 dag sen är det ur världen.
Lärarna har tyvärr inte övertygat mig.
Verkar inte som jag själv ser konsekvenserna.
Och nej, jag tänker inte sälja datorn eller mitt cs acc, jag vill fortfarande spela - men med måtta vilket jag inte lyckas med.
"begränsa" datortiden håller inte.
Folk tjatar hemma, men jag lyckas alltid komma undan.
FfFfffSssSs jag bryr mig inte ens om skolan, hur skall jag gå tillväga?