Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hemnätverk 4 datorer 1 har problem?

Postat av godistjejen den 7 Januari 2009, 19:23
6 kommentarer · 136 träffar
Hej! Har ett skitskumt problem!

Såhär ligger det till jag har 4 datorer hemma i mitt nätverk, den första är en stationär som är ansluten till min router som är en Belkin F5D7230-4 med en nätverkskabel (routern i sin tur är anslutet till ett BBB modem Xavi ?), observera att den stationära använder Windows XP. Dom andra 3 datorerna är laptops varav 2 st använder Windows vista och den sista Windows XP, dom 2 med vista ansluter utan problem till nätverket trådlöst via routern, MEN den sista laptopen som använder XP har seriösa problem, den har ett "nätverkskort" som följde med Belkin routern, och den "försöker" ansluta via det men lyckas inte så bra.

Ska förklara hur det ligger till, alla datorerna har IPn som 192.168.2.4 ja ni vet, slutsiffrorna som varierar bara, Iaf den som inte vill den får inget IP via DHCP, det står bara felaktigt ip och den ska få IP automatiskt, så då tänkte jag att jag ändra till manuellt, då skrev jag in 192.168.2.2 (nåt som ingen annan dator hade) sen skrev jag även inte gateway ip och dns servrar som dom andra datorerna använde. Sedan tog det en stund ca 5 minuter, då var den ansluten och vips så funkade det, men sen när jag startade om datorn var det exakt likadant, så jag ändrade till automatiskt ip igen, och lät den stå på ca 15-20 min, då helt plötsligt fick den ett IP och blev ansluten, men när man väl startat om datorn funkar det inte igen, så här fortsätter det hela tiden, Jag har även testat starta om DHCPn men det hjälper inte, så vad mer kan jag göra?

Jag har även installerat uppdateringarna med skivan som medföljde routern och nätverkskortet, och på belkins hemsida finns det inga mer uppdateringar efter 2004 till den router/nätverkskort jag har!

Så jag vore oerhört tacksam om ni kunde hjälpa mig med allt ni kan!

/Ferna
Föregående tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..