1
Luleå supportrar, se hit
Postat av pangbralla den 5 Januari 2009, 21:02
153 kommentarer · 274 träffar
Att alla vill vara djurgårdare är ju redan självklart, men på luleås supportrar syns det lite mer tydligt.
Syftar mest på eran klack och ramsorna ni använder...
Så kan inte ni luleå supportrar svara mig på detta.
Förstår inte hur ni kan sjunga ramsor som t.ex. "ont och möta luleå" "Vi ger aldrig upp lule"
När dom är så tydligt snodda från djurgårdens klack.
Sen kör ni även en variant på "oh when the saints, go marchin in" som ni sjunger "När luleå, marcherar in"
Det som är mest patetiskt i det hela är att ni sjunger "klockan slår, klockan slår luleå gjorde mål"
Jag måste bara ställa frågan VARFÖR?! ni sjunger den, vad har den för innerbörd för er?
För djurgården har den funnits väldigt länge det är en av djurgårdens signaturmelodier. Den klockan som sjungs om är klocktornet som är på stockholms stadio, djurgårdens hemma arena i fotboll.
Det är några frågor som jag har velat fråga en luleå supporter väldigt länge.
Edit: Själva tråden handlar i synnerhet om ramsan och djurgårds signaturmelodi "Klockan slår".
Syftar mest på eran klack och ramsorna ni använder...
Så kan inte ni luleå supportrar svara mig på detta.
Förstår inte hur ni kan sjunga ramsor som t.ex. "ont och möta luleå" "Vi ger aldrig upp lule"
När dom är så tydligt snodda från djurgårdens klack.
Sen kör ni även en variant på "oh when the saints, go marchin in" som ni sjunger "När luleå, marcherar in"
Det som är mest patetiskt i det hela är att ni sjunger "klockan slår, klockan slår luleå gjorde mål"
Jag måste bara ställa frågan VARFÖR?! ni sjunger den, vad har den för innerbörd för er?
För djurgården har den funnits väldigt länge det är en av djurgårdens signaturmelodier. Den klockan som sjungs om är klocktornet som är på stockholms stadio, djurgårdens hemma arena i fotboll.
Det är några frågor som jag har velat fråga en luleå supporter väldigt länge.
Edit: Själva tråden handlar i synnerhet om ramsan och djurgårds signaturmelodi "Klockan slår".