Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kärslek/vänskaps probelm

Postat av Problem12 den 5 Januari 2009, 19:04
15 kommentarer · 217 träffar
Problem och åter problem..
Alla har nog haft kärleks problem, Man man kan ju unte styra sitt hjärta....
Har suttit och läst många trådar om tjej problem och andra problem.. Tycker det är rätt mys att läsa sånt och hjälpa folk..
Men nu sitter man själv i sk*ten..
Vänder mig hit för att få råd. Vill inte dela detta med mina vänner.

Allt började för 7år sen. Min västa tjekompis var tillsamans med min bästa killkompis. Redan då diggade jag den hära bruden. Men har kunnat kontrollerat läget.. Man kan styra sitt hjärta till en viss gräns. Nu är hon tillsamans med en annan kille som betyder overhört mycket för mig. Han litar på mig till 100%.
Han är mera en data kille som är hemma o chillar. Då är hon "linda" hellere ute och krökar. Hon och jag håller jämnt ihop.. Jag är låsas pojken. Vi håller handen. vi är som att vi är tillsammans. Dock gör vi inga duma grejer..

I lördags så satt vi hemma hos mig o partade lite. Som vanligt.. Små flörtade o grejade.. Har känt senaste veckorna att jag har börjat gillat henne. Men kan kontrollera mig för det mesta. Men nu brast det. Tror vi gjorde nåt men är inte säker för var rätt full.. Den hära tjejen har tagit mitt hjärta. Men bröt ihop totalt i lördags natt. Pratade med en god vän och berättade hur det var. Att jag gillar henna.Kanske till o med älskar henne?

Tårarna ran o jag kännde att detta är fel. hur kan man gilla sin bästa tjejkompis? Och desutom är hon tillsamans med en av mina bättre vänner.. Så brast totalt fick rådet att säga hur jag känner lätta på hjärtat. säga det till henne. Absolute var jag överäns om att det kan vara en god idè.. Tänkte ringa henna på natten men det är ingen bra lösning att ringa på fyllan och säga att man är kär i nån. Dagen efter ringer fröken och börjar snacka om hur kul det var osv osv.. Kännde att jag inte orkade prata med henne.. mådde så dåligt...

Bad henne ringa upp mig när hon var ensam så skulle jag prata lite med henne.. Hon ringer.. hjärtat bultar som aldrig förr. Gråten i halsen får jag ut ett par ord och säger hur det är. " jag börjar kära ner mig i dig" Sa också att det kommer aldrig bli vi. Finns ingen chans. Jag vill inte ha henne. inte min brud. inget stämmer.. Hon låter chockad och ledsen över det jag är.. kär i henne.. Avslutar samtalet med att det inte är nån bra idè att vi ses på ett tag. Blir jätte stelt.

Fick världens ångest över att jag berättade det. VARFÖR kan man inte bara hålla igen? Första jag tänkte efter samtalet. Men nu känner jag att hjärat fungerar som vanligt. Kan andas.. Så sjukt skönnt att få det sagt......

Idag när jag vaknade och skulle till jobbet. Då får jag känslan "Våran vänskap då?" Vi är gjorda för varandra...
Drog ett sms till henne och sa "att hoppas det hära inte innebär att våran vänskap ska ta slut nu. För du betyder för mycket för att mista en sån vän"
Fick svaret:

"Hoppas inte jag heller, Du är min bästa vän"

Jag jobbar med hennes kille.. Träffade han idag.. Han var normal.. Han vet ju inget så.. Jag VÅGADe inte kolla i hans ögon..

Nu till en fråga. Har jag satt min vänskap på spel tack vare mitt hjärta? Vad ska jag göra?
Hoppas på att tiden läker såren?

Beklagar om det är tråkigt att läsa. Stavar som kråka och formulerar så otroligt dåligt. Hoppas du har stått ut med att läsa och kan försöka förstå...

/ 4
Föregående tråd

15 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 15 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..