Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad får man för denna?

Postat av Dwn den 2 December 2004, 23:25
72 kommentarer · 206 träffar
Tjo.. Skall sälja min burk nu... Är typ aldrig hemma så känns inte lönt att ha denna ståendes... använder typ bara webbläsaren och msn endå och med sådanna krav så klarar man sig gott o väl på en Pentium 3 eller liknande =)

Men min fråga är vad man kanske kan få för denna godbiten:

Processor:

AMD Athlon64 3000+ (2000 MHz)

- FÖR DEN SOM GILLAR ATT KLOCKA DATORER; Jag har testkört den i 3600+ (2400 MHz) utan några som helst problem problem. 30-35º C tack vare kylningen, så den skadas absolut inte utav det!

Processorkylning :

Artic Silver Kylpasta + Zalman CNPS 7000B-AlCu inkl Fancontroller II - Kyler upp till AMD FX55 & Intel Pentium 4 3.6 GHz

Moderkort:

MS I K8N Neo FSR nForce3 SATA RAID

Minne:

Corsa ir Value S. 512 MB DDR PC3200 400MHz CL 2.5

Grafikkort:

H iS Excalibur Radeon 9800XT IceQ (bästa 9800 kortet som finns på marknaden samt bästa luftkylningen på marknaden)

Hårddisk:

Hitatchi Deskstar 160GB IDE 8.5ms söktid!

Chassi:

Aspire X-Dreamer II Blå med frontpanel som visar temp samt sidofönster & två st fläktar (ett insug & ett utsug)

Nätaggregat:

400W

Tangentbord:

Xenix Illumatic SVENSKT(!) - Svart tangentbord med vita "laptop" knappar med en riktigt fin ljusblå färg som lyser upp tangenterna underifrån! Går att stänga av den blåa belysningen om man inte trivs med den! (värde 400-500 kr)

Nätverk:

1Gigabit / sekund

Ljud:

7.1 Surround

CDROM:

5 2x Svart Samsung

Operativsyste m installerat:

Windows XP Professional Svensk Version

För er som inte vet så jättemycket om AMD och deras sätt att räkna deras processorkrafter så kan jag upplysa er om att denna dator ovan presterar lika bra som en Intel Pentium 4 3600 MHz (3.6 GHz)

AMD har lägre MHz på sina processorer men de har även ett nummer t.ex. AMD Athlon64 3000+ som motsvarar Intel Pentium 4 3000 MHz, 3200+ motsvarar Intel Pentium 4 3200MHz osv. Och som jag nämnde ovan så gick min utmärkt att köra i 3600+ vilket motsvarar den bästa Intel Processorn som finns på marknaden idag (3.6 GHz).

Denna dator klarar ALLA nya spel i högsta grafik helt galant.

Half-Life 2:

Max kvalité: ~80-100 fps

Medium kvalité: ~ 120-140 fps

Lägsta kvalitén: ~ 150-200 fps

Doom 3:

Max kvalité: Max fps samt även på medium och lägsta.

Need For Speed Underground 2:

Aldrig hackat det minsta någongång och jag kör såklart med allting på max.

Counter-Strike 1.6:

Har aldrig gått under 100fps. Ligger stabilt på 100 (i vissa situationer med 5 personer på skärmen så går den ner till 99)

Så vad kan man få för en sådan? :o Seriösa svar enbart tack. Vill inte ha "fan va tuff du är som har en så bra dator" eller liknande... Ni har svar på varför jag säljer den osv. Garanti och kvitto finns på allting. Kartonger finns det med.

Emm Ve Hå // Dwn
Föregående tråd
Nästa tråd

72 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 72 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..