Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hårddisken crashat. Föra över filer.

Postat av Ingenärnoob den 30 December 2008, 00:11
18 kommentarer · 115 träffar
Hejsan!
Min hårddisk (WesternDigital, WD5000KS) crashade för någon månad sedan när jag satt och spelade Wc3 (jag som hostat server) fick blåskärm så jag startade jag om datorn, men den kom bara till Windows-laddningsskärmen för att sedan starta om sig. I Felsäkert läge hände det likadant.
Själva disken var uppdelad i en 100GB partition (för Windows och installerade program) och en 400GB partition (för spel, musik, dokument).
Jag valde att formatera Windowsdisken för jag vill ha kvar musiken och bilderna på datadisken. Men när jag höll på att installera windows och den skulle börja kopiera installationsfilerna till installationsmapparna fastnade den på samma fil hela tiden (testade installera 3ggr och den fastnade på samma fil varje gång)
Då gick jag och köpte mig en eSATA - SATA usb-adapter så jag skulle kunna plocka ut hårddisken och koppla den till min bärbara dator och föra över filerna.
Men då står det att datadisken är oformaterad och det inte finns någon data där, förutom en gång..då hittade den filerna, men datorn laggade till så jag startade om den och nu hittar den inte filerna igen. Det stod nåt med datakryptering eller något liknande, tänkte att den bärbara datorn kanske inte kan läsa filerna och därför tror att datadisken är oformaterad?

Hade gärna googlat, men vet inte vad jag ska söka på och då kom jag att tänka på alla snillen på fragbite :)
Någon som haft samma problem? Någon som vet hur man skulle kunna lösa det? Alla tänkbara förslag är varmt välkomna

Tack för förhand!

Ps. Hoppas jag skrev så ni förstår någolunda. Säg annars till om ni behöver veta ytterligare infomartion.

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..