1
Kontrollera ljudkort
Postat av muhihihaha den 26 December 2008, 16:24
4 kommentarer · 41 träffar
Tjo, möjligt att rubriken är missvisande men det jag undrar är iaf om någon känner till någon funktion eller program där jag kan välja vad som ska spelas vid de olika utgångarna på ljudkortet. Jag har ett 6 utgångar i mitt moderkort för ljud. Jag har ställt in den ena på mikrofon, en annan på hörlur och två andra på linje ut.
Just nu så kommer samma ljud/musik ut ur både hörlurarna och högtalarna. Hur ska man göra om man bara vill att musiken ska höras i högtalarna och bara ventrilo i hörlurarna? Det ska alltså vara mikrofon + vent i ena utgången och linje ut + musik i andra utgången.
Finns det något program för detta eller någon mediaspelare där man kan ändra detta? Jak e naab :(
Just nu så kommer samma ljud/musik ut ur både hörlurarna och högtalarna. Hur ska man göra om man bara vill att musiken ska höras i högtalarna och bara ventrilo i hörlurarna? Det ska alltså vara mikrofon + vent i ena utgången och linje ut + musik i andra utgången.
Finns det något program för detta eller någon mediaspelare där man kan ändra detta? Jak e naab :(