Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Drömtydare Hit !

Postat av perence den 24 December 2008, 02:35
14 kommentarer · 50 träffar
Tja.

Har haft i princip samma dröm, 4 nätter under dom senaste sju dagarna, fattar ingenting.

Det börjar med att jag har på mig en vit rock, är i morsans och farsans sovrum, där min brorsa, ligger ner sövd och föreställer en dinosaurie. Som en Velociraptor (?) i Jurassic Park, alltså lite större än en människa, men inte "jättestor".
Liknar även den gröna leksaks dinoraurien i toy story.

Aja, men han är alltså drogat, eller han sover iallafall, men han håller på att vakna, så jag trycker i han ytterliggare sömnmedel, i form utan "plocke pinn" - pinnar. (Antar att dom innehåller sömn medel) trycker in dom i skinnet på brorsan, för dom ligger spritt runt omkring honom.
Fast det hjälper inte, han vaknar ändå. Då säger jag med en ganska närvös röst:
- Ligg kvar här, så ska jag hämta doktorn.

Vid detta laget vet jag att han kommer börja jaga mig, men jag låtsas gå ut ur rummet i normal takt men börjar springa när jag kommer till trappan.
Då hör jag att han reser sig ifrån sängen och springer efter mig.

Jag öppnar dörren till våran veranda (Bor i ett radhus och har inte så stor trädgård) och springer ut en bit, där vår trädgårn slutar, och skogen "börjar".

Där hinner han ifatt mig, tar upp mig i dom små dinosaurie händer han har och han ska äta mig.
Jag slänger ur mig en kommentar:
- Ät inte mig, ät den grannen 5 hus bort, hon är ju större.
Han säger ok och släpper ner mig.
Vi går över några gräsmattor tills vi kommer till en granne några hus bort. Där stor hon, någon random morsa, som står och lagar mat, innanför verandadörren precis.
Hon har på sig något rött förkläde och står och steker en jättestor köttbit (möjligtvis flinta stek).

Då slår min brorsa (Patrik som han heter) sönder fönstret, hoppar inte och sliter henne i stycken, och äter upp resterna.

Sedan går vi ut, och snackar lite. (jag kan inte uppfatta vad vi säger, det är mest mummel).
Sedan så går vi till en gångväg i skogen, ca 50 meter bort, där de står ca 10-20 vita hästar (antagligen vildhästar) och betar.

Jag börjar springa emot dem, fast dom slutar beta, och springer iväg neråt mot stan.
Jag har vid detta lagret blivit jättesnabb och tar in på dom.
Sen så möts två vägar och alla hästar springer åt vänster. Jag lyckas då inte ta kurvan helt och springer in i ett träd, och det är då jag vaknar.

Om ni undrar, av olika orsaker så är jag 16 år, min brorsa 22 :P

Har alltså haft den här drömmen minst 4 gånger, under de senaste sju dagarna.
Har tänkt på det mycket, men kan inte släppa det, eftersom drömmen verkar förfölja mig, och vill säga mig något.

Så vad tror ni om min dröm?, Vill den få fram något?:S

Skriv gärna om ni har drömt något, natt efter natt.

Ursäktar stavfel, grammatik osv.. är inte SvenskaLärareN^ direkt.

Tacksam för svar =D
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..