Hej folket på FB
Tänkte köpa en HDTV imorgon. Jag har läst mycket ang. full hd samt hd ready, skillnader osv. och har kommit fram till denna TV som jag tänkte inskaffa:
http://www.elgiganten.se/is-bi n/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK /El_DisplayProductInformation- Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9J Bwx1h0000F7N-oAVD?ProductID=nV rD4QFH96YAAAEZ_dIgGZ93&Catalog CategoryID=tjHD4QFHEiUAAAEO8Vx ZtSy_&Selected=Specifications# tProductTabcontent
Lång länk bjuder jag på. Vill höra vad ni tycker om denna TV. Jag kommer använda den i princip till allt, från dator-console-film på datorn-spel osv till vanlig TV
Lycka till med köpet i alla fall:)!
Edit: Tycker inte att du ska tänka som #4 föreslår, att vänta till efter självaste julafton antar jag att du redan tänkt göra. Men att vänta till nästa år för att det kommer 200hz osv då tycker jag låter onödigt, man kan inte bara sitta och vänta på att tekniken ska bli lite bättre. Det tar ju aldrig slut :)
edit: sättet jag bor på just nu skulle det inte se fint ut med en 40+ tum tv. 32 är perfekt.
Dock tycker jag att det är värt pengarna om man kollar på specifikationen för tv'n
#8 har det
Skulle aldrig köpa en 32" för 4990:- som många kostar nu. Då är det minst lika bra bild på våran gamla klump som används hemma.
Men annars är den rätt värd priset va? :)
Lycka till med ditt köp anyway!
http://www.onoff.com/online/se /inet.nsf/vProd/57374?opendocu ment&markID=10-10-20
Dock tror jag inte FB är bästa sidan att vända sig till inom detta.
Samsung LE32a656 så jävla kristall klar bild och allt etc... bara en nackdel: INGEN JÄVLA BAS I JÄVELN!
(ska du ha de i ditt rum då funkar de om ditt rum är litet)
Så vitt jag vet finns det väll rätt många datorkunniga här på fragbite. Till skillnad från Flashback o såna pundar-sidor.
Sen märkte jag att uppdateringsfrekvensen på den tv'n är 50hz samt reaktionstid är 8ms
Är du helt jävla knasig?
Vänta till mellandagsrean! Du kommer spara upp till 2000 kr om du har tur!
Bästa inköpet jag någonsin gjort. GRYM!
*länk till elgiganten*
Nej det har du inte, *fniss*.
Regel #1 köp aldrig från elgiganten, pixmania och liknande skitaffärer. Köp en Samsung från ett "riktigt" tv/hifi ställe.
full HD samt pixelplus
Sådan galen bild det är på digital tv
Dessutom låter hifiaffärer en pruta eller ger en ett paketerbjudande osv, de funkar aldrig på stormarknader.
Å försök övertala idioterna på elgiganten att ta tillbaka produkten om den har något fel fast du har garanti & kvitto kvar...
Riktiga hifi affärer har dom kunnigare personal, mycket skönare attityd och sköter garantiärenden bättre.
Fast det är ju bara mina personliga erfarenheter.
Kom heller inte och säg att det är fel att köpa en TV hos en stormarknad så som Elgiganten, ONOFF, SIBA och Expert-stormarknad. I de allra flesta fallen så är jag säker på att du får tillräckligt med hjälp för att du som kund ska kunna samla information. Om det tar längre tid för att få igenom en reklamation är ju inget konstig heller. En stormarknad säljer ju mer än bara TV-apparater etc.så dom har mer saker att jobba med=)
Iallafall så kan man ju säga att vill man lägga ut lite extra pengar för en bättre, snabbare och kanske trevligare service så går man till en hifibutik.
Dom ville ha 10 000 för den fick ner den till 8500:-. helnöjd med den. Skulle aldrig gett 7 för en HD-ready.