1
cola hjälper mot vinterkräksjukan?
Postat av r0ling den 21 December 2008, 14:11
33 kommentarer · 226 träffar
Tjennare fragbite
Inatt så lyckades jag få vinterkräksjukan mitt i ett lan -.-
Så låg hemma o spydde större delen av natten.
Var uppe hela natten och det var lika illa på morgonen, mådde verkligen piss.
Men sedan kom mina päron med en 2 liters cola, som jag tog i ett glas drack väldigt långsamt.
Tog en sked och slurpla lite då och då, tog ungefär 40 min för att dricka hela glaset.
Efter några minuters drickande så känns det som illamåendet försvinner och det är inte ständiga smärtor i magen längre.
Visst skulle jag nog börja spy igen om jag tryckte i mig en pizza nu men det känns så sjukt mycket bättre, det har räddat min dag.
Så vad tror ni nu?
Var det placebo eller har cola en hjälpande effekt vid vinterkräksjukan / Magsjukan?
Inatt så lyckades jag få vinterkräksjukan mitt i ett lan -.-
Så låg hemma o spydde större delen av natten.
Var uppe hela natten och det var lika illa på morgonen, mådde verkligen piss.
Men sedan kom mina päron med en 2 liters cola, som jag tog i ett glas drack väldigt långsamt.
Tog en sked och slurpla lite då och då, tog ungefär 40 min för att dricka hela glaset.
Efter några minuters drickande så känns det som illamåendet försvinner och det är inte ständiga smärtor i magen längre.
Visst skulle jag nog börja spy igen om jag tryckte i mig en pizza nu men det känns så sjukt mycket bättre, det har räddat min dag.
Så vad tror ni nu?
Var det placebo eller har cola en hjälpande effekt vid vinterkräksjukan / Magsjukan?