Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp mig snälla!

Postat av miniR0TTAN den 29 November 2004, 16:48
26 kommentarer · 288 träffar
Hej alla fbare. Nu är det så att jag sitter här med ett litet dilemma. Jag är 15 år och fullkomligt normal, ser bra ut och allt det där. Inga problem alls, förutom vissa saker.
Vi flyttade ifrån en förort till Helsingborg som heter Rydebäck in till Helsingborg i påskas. Jag har/hade alla mina kompisar där ute. Det går buss ut dit och det tar ca 20 minuter. Det kostar 9 kr och den går var 15:e minut.

Jag har lagt ca 1200 kr på att åka ut till Rydebäck för att spendera tid med mina kompisar. Men nu har allt det där förändrats. Dom har ALDRIG varit här inne hos mig i stan, bor i en jättefin 119 år gammal lägenhet med 4 meter till taken och struktatur överallt, den är på 196 kvadrat och ligger MITT i centrum. Skitbra! Men dom "orkar" inte åka in hit!

Frågar man dom ifall det går att va eller ifall dom vill hitta på något så säger dom: Men jag ska lira Tibia eller Men jag orkar inte ta bussen in och hem ifrån stan. Och jag har gett upp med att åka ut dit ifall dom ALDRIG vill komma in hit. Den ändå gången vi snackar är i skolan. Jag bor för fan bara ca 1.4 mil ifrån dom! Jag joggar den sträckan 3 ggr i veckan för fan och så sjukt långt är det inte!

Men jag kan ju inte tvinga dom att vara med mig, och ifall vi är hemma hos dom så sitter vi bara hemma hos någon vid deras dator och spelar Tibia, vilket är SJUKT tråkigt, jag har spelat det en gång och tröttnade direkt. Tibia är det enda dom snackar om i skolan så jag är ganska utanför ju.

Nu till problemen, jag har inte varit med en kompis på ca 17 veckor. Vaknar på morgonen, åker till skolan, åker hem, gör mina läxor sen tränar jag sen är det datorn/tvn sen sängen. Och jag har aldrig någonsin haft en tjej och aldrig varit på en så kallad "fest". Vissa i min klass är sånna "coolingar" som super sig stupfulla varje helg och kräks nere på straden, skitskoj! Men det är inte min grej.

Och det verkar inte finnas någon tjej i hela världen som är intresserad av en kille som LANar, sköter sin skola, har bra betyg och är mycket romantiskt lagd. Såhär sitter jag dagarna ut och dagarna in i vår stora lägenhet med min välbärgade familj. Detta är jätte tråkigt och jag är sjukt uttråkad varje dag och har inget att hitta på, känner inte EN enda inne i stan heller. Är ganska blyg så går inte fram till någon på stan och säger: Hej! Vill du bli min kompis? Så funkar det inte.

Så har någon något tips på hur man ska göra för att ha ett socialt liv över huvud taget? Klarar inte detta mycket längre till.

Tack och hej!

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..