Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Internetproblem

Postat av pakasson den 11 December 2008, 11:25
2 kommentarer · 38 träffar
Jag har ett problem som inträffade i tisdags.

Jag satt och surfade samtidigt som jag tankade ett avsnitt av en serie och plötsligt såg jag nere i högra hörnet att internetkabeln inte var ansluten, men en sekund senare försvann detta och allt föreföll normalt. Men då upptäckte jag att jag hade förlorat internetuppkopplingen.

Vi har en router och internet fungerade på de andra datorerna som är kopplade till den. Tilläggas bör att nätverkskortet fungerar korrekt enligt enhetshanteraren och det lyser grönt och orange på burken där nätverkskabeln går in i burken. Så jag formaterade om båda hårddiskarna och installerade om windows men när jag sedan går på explorer såstår det:

"identifierar inställningar för proxy" men inget annat händer. Jag kommer inte ut på internet! Jag har gått in i bios och ändrat till default settings men det fungerar ändå inte. Sedan har jag gått in på LAn-inställningar och bockat av "automatisk identifiering av inställningar" men det fungerar ändå inte.

När jag sedan såg på brandväggens logg så fann jag en attack "ports scan UDP" men den har daterats till ungefär 12 timmar EFTER att jag fick problem så det kanske inte är orsaken.

Alltså, internet fungerar på de andra datorerna som är kopplade till routern. Men inte på min dator fastän jag har formaterat om båda hårddiskarna och installerat om windows.

Någon som kan hjälpa?

Tack på förhand!
Föregående tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..