Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Förberedelse inför Muay Thai

Postat av IntenZe den 29 November 2008, 20:28
73 kommentarer · 1 632 träffar
Jag hade tänkt att gå med i en nybörjargrupp för Muay Thai som börjar vecka 3, så där lagomt i och med skolstarten efter jullovet antar jag. Detta eftersom jag alltid har varit fascinerad av kampsporter och överhuvudtaget former av aktiviteter där man pressar sin kropp såväl som sitt psyke till sina yttersta gränser.

Det är helt enkelt en underbar känsla att utmana sig själv och testa vart ens gränser går. Med andra ord är inte detta något hastigt erhållet kampsportsintresse som väckts av att se Never Back Down, Ong-Bak eller något annat kampsports-glorifierande filmverk. Således kan de som har tänkt att börja raljera och älta detta bara hålla käften och sluta vara så extremt irriterande över internet.

Anyway, till själva anledningen att jag startade denna tråden. Jag har alltså till vecka 3 på mig och tills dess hade jag tänkt att komma någotsånär i fysisk form. Jag har precis börjat stretcha och arbeta på min vighet, jag söker framför allt övningar där man arbetar med sin egen kroppsvikt och detta pga det faktum att jag för tillfället är under medicinering vilket förhindrar mig från att ta styrketränandet till sin fulla potential.

Vad för övningar kommer man att stöta på under fyspassen med thaiboxningen? Hur ska man träna sin kropp i rent förberedande syfte för att ha någorlunda goda förutsättningar för att hänga med i gruppens tempo?

Jag är av naturen rätt så slink av mig, vilket säkerligen har bidragit till att jag är en väldigt god löpare, så den konditionen har jag i alla fall garanterat då jag har gjort väldigt bra tider på såväl 5km och 3km. Men det är väl i princip den enda fysiska fördelen jag har, då jag i övrigt ser ut som en undernärd thailändsk pojke med mina 1.93m och 75kg.

Alla tips och trix är välkomna, inget kan vara för seriöst eller jobbigt, jag är en hardworker som älskar målsättningar så ge mig allt ni har!

Tack på förhand

73 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 73 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..