Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Disskutera : Åsikter om denna text

Postat av Nien den 26 November 2004, 00:15
29 kommentarer · 430 träffar
Min ö ska heta Konrad Ön, till Konrad ön kom vi en mulen dag när det blåste lite mer än vanligt och vårat fina skepp för ovanlighetens skull välte i vattnet och vi blev ganska blöta då, helt i motsats mot vad som brukade hända. När vi för ovanlighetens skull simmade omkring i stilla havet utan något speciellt att göra bestämde vi oss för att simma till ön Konrad. Konrad var en ståtlig Ö som vi konstigt nog inte ens visste fanns när vi, blöta som vi var i vattnet, skämtade om att vi skulle simma dit. Eftersom vi alla var vana med att bo i staden och omöjligt skulle kunna överleva på en öde ö dog vi alla rätt snabbt. Vi alla väntade nog oss förlåtelse och ett liv i himmelen men ack nej så fel vi hade. Blott den minsta tanke på detta ledde människorna i fördärvet och det var endast dem som inte misstolkade guds ord alls, delvis dem som inte tolkade dem överhuvudtaget; de som inte läst bibeln eller någon annan religiös bok; var välkomna in i himmelriket. Vi skickades då i motsats mot vad vi alla trott skulle bli en behaglig evighet, rakt ner i helvetets brinnande lågor och där fick vi bo en stund. Eller en evighet. En evighet var ganska lång tid, men inte en oändlig tid som man lätt kan få för sig, eftersom den allsmäktige ondskan behövde underhuggare på jorden skickades vi upp till ön igen, där vi hyfsat rätt snabbt dog igen. En dag kom en ny person och besökte oss där vi brann i helvettet, det gör föresten rätt ont att brinna eftersom eld faktiskt visade sig vara rätt varmt. Jag borde nog inte ha gjort det där vadet med satan själv. Hur som helst, den nya figuren i vårat relativt sett brinnande sällskap var ingen mindre än Emil ”HeatoN” Christensen. Det var en hyfsat god nyhet för mig som hade spelat samma spel som han. Han erkände att en konspirationsteori om honom och Fragbites bite marknad som jag tidigare skrivit var helt sann och han hela sitt liv varit djävulens något mindre betydelsefulla underhuggare, men samtidigt en dubbelagent för himmelen och även för C.I.A. Sedan gick jag och läste lite på Internet om snel hest.

SLUT

Nu ska vi strunta i kvalitén på svenskan i texten. Den är skriven här och nu på Dreamhack. Eller, nja... det mesta i alla fall. Jag vill höra era åsikter. Tycker ni att man blir påverkad av denna text? Anser man att författaren av den är en totalt hjärndöd idiot eller tycker ni kanske rentav att man skulle kunna tänka sig att le åt den mot en mindre betalning? Rösta ja för ja och nej för ja.
Föregående tråd
Nästa tråd

29 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 29 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..