Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

DFG stod upp för Haninge

Postat av trezz den 15 November 2008, 14:41
16 kommentarer · 4 737 träffar
Hej. Måste bara skriva av mig denna händelse som hände igår. Jag och polarna hade vart och kollat på en hockeymatch. Det var Nyköping vs Haninge och Haninges supportrar bestod endast utav DFG killar som kommit dit för att bara slåss. Under matchen var det liv mellan dom 2 klackerna och det var men än 10 polisbilar som var där. Kan säga att dem hade även med sig minst en varsin hund också, vilket poliser inte ofta har.

Efter matchen så ville man så klart stanna och se om det hände något. Men polisen bröt av allt, inget hände. Vi stod och väntade på 2 kompisar vid våra mopeder som stod på parkeringen där alla DFG killar var. Nyköpings fansen hade blivit tvingade att gå ut bakvägen för att inget skulle hända. När vi stod där så kom fem st killar ifrån DFG fram till oss och tog tag i min kompis hjälm o sa.

- Är det ni som ska slåss?

- Nej , dom gick bakvägen (Säger min kompis)

Sen viskade han typ till min kompis och sa.

- Du, åk iväg åt andra hållet för här kommer ni bli nerslagna.

- Okej , säger min kompis.

Vi stod fyra stycken med mopederna där, två stycken åker iväg då jag och min kompis inte kommer därifrån för dem stod runt oss, framifrån så man kunde bara backa mopederna för att vända. Vi backade för att kunna vända men dom fortsatte bara rakt fram, och en kille kommer fram till mig och blåser in rök i hjälmen från ciggen och säger att vi ska dra. Jag backar och backar, råkar backa in i en kille som höll på med min kompis, en kom jag runt. Snabbt som fan försöker jag åka iväg då dom börjar sparka på min moped. Men det vart inga direkt skador på mopeden utom att jag blev jävligt rädd.

Sen hände det endel saker för mina kompisar, tog ett tag innan dom kom eftersom alla DFG fans stod och väntade på dem andra som aldrig kom för att poliserna höll upp dom osv.

Vad jag vet idag så vart fem st gripna för misshandel, peace!
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..