1
Förutsättningar för idrott
Postat av ppeterr den 9 November 2008, 18:17
10 kommentarer · 78 träffar
Ska hålla ett tal i engelska C imorgon bitti.
Kommer handla om förutsättningarna att bli en skiclig idrottare i Sverige respektive USA, och framförallt inom ishockey.
Hur kommer det sig att USA som har 30 gånger så många invånare inte har motsvarande 30 Peter Forsberg, 30 Niklas Lidström osv... Vad kan det bero på?
Jag har kommit fram till följande:
Tillgängligheten finns. Gott om ishallar, engagemang osv.
men.
Andra sporter tar potentiella ishockeyspelare, typ baseball och amerikansk fotboll.
Det är dyrt att spela hockey... Oengagerade föräldrar?
ungdomen idrottar inte i samma utsträckning som svenska idrottare gör. Vad beror det på?
Behöver egentligen bara lite åsikter osv. Är svårt för mig att söka fakta utan vänder mig istället till er.
Är nyfiken över vad ni har att komma med.
Kommer handla om förutsättningarna att bli en skiclig idrottare i Sverige respektive USA, och framförallt inom ishockey.
Hur kommer det sig att USA som har 30 gånger så många invånare inte har motsvarande 30 Peter Forsberg, 30 Niklas Lidström osv... Vad kan det bero på?
Jag har kommit fram till följande:
Tillgängligheten finns. Gott om ishallar, engagemang osv.
men.
Andra sporter tar potentiella ishockeyspelare, typ baseball och amerikansk fotboll.
Det är dyrt att spela hockey... Oengagerade föräldrar?
ungdomen idrottar inte i samma utsträckning som svenska idrottare gör. Vad beror det på?
Behöver egentligen bara lite åsikter osv. Är svårt för mig att söka fakta utan vänder mig istället till er.
Är nyfiken över vad ni har att komma med.