1
Internet-delning
Postat av rebeltjäder den 8 November 2008, 17:34
1 kommentarer · 178 träffar
Hej, det är så att jag har 2 datorer, och internetjack i väggen. Jag har 1 dator (servern) med 2 nätverkskort, en som går in i jacket så klart och en som går till den andra datorn. Jag har inga som helst brandväggar eller något dylikt, jag har internet på den andra datorn och allt fungerar som det ska neråt iallafall. När jag sedan ska uploada något så går det aldrig över t.ex. 400kB/s, och det går kanske 80 MAX över MSN, spelar ingen roll till vem det är till. Skulle jag däremot byta till server datorn och uploada något så går det alltid 1MB/s, jag tycker detta är jävligt konstigt eftersom jag inte har någon som helst brandvägg eller något som kan göra något som helst för att förhindra hastigheten.
Förut (någon månad sedan) så hade jag inte detta problemet heller, det känns som det var efter någon windows update detta hände, för jag har kunnat skicka filer snabbt över msn/irc förut. Detta är jävligt jobbigt då jag vet att jag skall kunna uploada så mycket snabbare än vad jag redan gör på den andra datorn. Windowsbrandväggen har jag testat stänga av på båda datorerna också, det hjälpte inte heller. Det är något annat, men jag kan inte komma på vad. Någon som kan hjälpa?:(
Och ja, jag har testat söka. Jag finner inte något svar alls som kan hjälpa annat än:
"Öppna portar i routern" eller dylikt, då jag ej har någon router så är det väldigt svårt.
Hilfe required,
Er evinnerligt tacksamme befälhavare Rebeltjäder (#100,000 medlemmen)
Den som kan lösa detta vinner en puss utav min kära moder. :(
Förut (någon månad sedan) så hade jag inte detta problemet heller, det känns som det var efter någon windows update detta hände, för jag har kunnat skicka filer snabbt över msn/irc förut. Detta är jävligt jobbigt då jag vet att jag skall kunna uploada så mycket snabbare än vad jag redan gör på den andra datorn. Windowsbrandväggen har jag testat stänga av på båda datorerna också, det hjälpte inte heller. Det är något annat, men jag kan inte komma på vad. Någon som kan hjälpa?:(
Och ja, jag har testat söka. Jag finner inte något svar alls som kan hjälpa annat än:
"Öppna portar i routern" eller dylikt, då jag ej har någon router så är det väldigt svårt.
Hilfe required,
Er evinnerligt tacksamme befälhavare Rebeltjäder (#100,000 medlemmen)
Den som kan lösa detta vinner en puss utav min kära moder. :(