Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Angående emo

Postat av RiiFleX den 8 November 2008, 15:36
10 kommentarer · 117 träffar
Läste nyss tråden: Mitt argument om metal. Där en kille vid nick jag glömt skrev en lista på de band som fjortisar aka emo's lyssnar på.
Jag tänker genom denna tråd visa er att ett band som t.ex Inflames absolut under alla omständigheter INTE är emo.

Jag försöker inte tala för någon annan här och nej, jag själv är inte vad ni kallar "emo". Men jag lyssnar på den mest brutala metal ni kan komma åt och ja det skryter jag om för det är inte många som gör. Här är ett band t.ex http://se.youtube.com/watch?v= jUeweFu7JjQ .
Between the Buried and Me heter detta band och det är ett prog-mathcore band. Ja jag kallar det metal, för det är vad det är. Det är metal från grunden. Ni kan omöjligt säga att det är t.ex pop, för det låter det ju absolut inte som. Ni kanske säger att det inte låter som metal heller men det tycker jag. Distade elgitarrer med mycket trummor? Stark och aggresiv bas? Är inte det metal för er så vet jag inte vad ni lyssnar på... Som ni hör så screamar/growlar sångaren i bandet. Varför i hela hel*** gör han det tänker ni? Det är ju emo om något...? Nej det är det inte. Emo musiken kommer ursprungligen från hardcore genren och punk genren fast har blivit mer extremt. Man screamar. jag tycker om sångare som använder sig av detta oh så häftiga fenomen för att det ger musiken en så stark väg av ljud. Man får höra texterna på ett mer aggresivt och lyhört sätt. Då säger ni säkert "men man hör ju för fan inte vad dem sjunger!". Nej det kanske ni inte gör....för att ni inte lyssnar -.-' Om ni bara la manken till så skulle ni höra vad deras texter framför.

Så varför lägger ni ner tid på att mobba små flickor som lyssnar på Killswitch Engage för att dem skriker? Jo visst jag hatar också att små barn börjar lyssna på sådan här musik för att deras kompisar lyssnar på ett par bröder som är söndersminkade och vad det är. Men jag bryr mig inte. Varför skulle jag? Finns ju ingen mening, vad ni än säger till dem kommer de aldrig sluta lyssna på den musik dem gillar.

Så lägg ner det här med att Inflames, Trivium, Sonic Syndicate och Slipknot är emo för att de screamar/growlar fram sina texter. Det här är emo/screamo; http://se.youtube.com/watch?v= aXKhY7AcEfo

Där hör ni tydligt att det är emo musik som spelas. Så slit er från FB och läs lite på wikipedia om emo och om metal så förstår ni.
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..