Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Help plx, sladdkunniga hit

Postat av kollopojk den 16 Oktober 2008, 20:37
16 kommentarer · 159 träffar
Aight, själva uttagsänden har försvunnit på en gammal förstärkarsladd jag ska ha , och i änden är det 3 olika sladdar (i kabeln) röd , svart och grå.

Nu har jag cuttat av en gammal grå datasladd, som också har 3 likadana kopparsladdar. Jag tog alltså bort änden man trycker in i datorn. Men dom här 3 sladdarna har färgerna blå, brun och gröngul. Någon som vet vilka som hör ihop med vilka? Skulle villja utesluta en kortslutning eller att förstärkaren sprängs .. Tack på förhand

/RIVE

edit : Sladden går till strömförsörjningen till förstärkaren med 3 mindre kopparsladdar som har färgerna svart, röd, grå. Tänkte först bara tvina ihop sladdarna med varandra och köra med silvertejp. Men hittade nu en riktig stickkontaktsände så jag inte behöver den gamla datorsladden. Kopplade svart och röd till dom två piggarna som går in i vägguttaget och den gråa till jordad. Pluggade in och höll tummarna innan jag klickade på förstärkaren. Nada hände så jag antar att den är död :p Allt skruvande och skrivande förgäves, men det kanske inte ska vara svart och röd i uttagspiggarna och grå i jorden. BlääEOo
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..